Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Flash player

danieleb

Recommended Posts

Jag ger snart upp! Jag skulle titta in på Aftonbladets hemsida för att se det senaste skvallret, och det dök upp inte mindre än tre(!) skyltar med frågan om jag ville installera Flash player. Jag orkar snart inte stå emot längre för så här är det på var och varannan sida ju. Men jag undrar om surfandet verkligen skulle förbättras av Flash, blir det inte bara mer blinkande reklam?

Det är inte bara reklam som genereras via flash, menyer, funktioner och hela sajter skapas i flash nu mera :)

Dom skriver ju själva på sajten att ca 97% av alla datorer som är uppkopplade på nätet har Flash installerat. Jag har Windows XP och jag läste nu att det levereras med Flash installerat. Men jag kanske behöver uppdatera? Hursomhelst, tack för svaren. Alltid bra att ha någon att fråga!

Om du har Zonealarm Pro? "danieleb "

Privacy -> Ad Blocking .Sätt på "hög"

så slipper du skiten. Vitt och rent runt omkring och ingen reklam. Mvh Max12

Har i dagsläget endast gratisversionen men jag insåg just att det vore ide att gå tillbaka till Pro av just den anledningen. Trodde man skulle kunna spara en slant men snålheten bedrar som bekant visheten...

danieleb:

Nu är väl du kanske inte någon gambler, men Svenska Spel är ju ett exempel där du inte kommer längre än förbi inloggningsrutan utan Flash installerat.

Det är möjligt att du behöver en uppgradering.

Prova att surfa med Mozilla Firefox istället för Internet Explorer... Där finns inbyggd popup-dödare och den stöder flash och andra insticksmoduler... Finns gratis på Mozillas hemsida eller PC för allas CD! Lycka till :D

-----

Varför krymper inte får när det regnar?

[RÖD]Chipset: Intel P3 (okej)

Grafik: Geforce 2 (uselt)

CPU: 1,1 GHz (acceptabelt)

Minne: 256 MB (sådär)[/RÖD]

Jag har faktiskt testat Firefox och skulle gladeligen fortsätta använda den om den gick att använda med mitt älsklings-program Kaspersky Antivirus Personal 5. (Kaspersky läser inte skript i Firefox)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...