Just nu i M3-nätverket
Jump to content

brandvägg varnar för "spoofing"

Guest idgadmin

Recommended Posts

Guest idgadmin

Hej!

Jag har Panda Platinum som brandvägg och då och då får jag ett varningsmeddelande om att någon försökt göra intrång i datorn genom "förfalskad identitet (spoofing)".

Det står också vilket IP-nr som är ursprunget för attacken och det är alltid samma ip-nummer.

Min fråga är: Behövar jag göra något för att skydda mig ytterligare? Kan man spärra detta ip-nr helt från att försöka kontakta min dator?

Guest idgadmin

Det är ingen fara.Din brandvägg stoppar själva "intrånget".Håll dina program uppdaterat så är det ingen fara.

Att blocka detta IP kan man göra,men användaren kanske har ett dynamisk IP och då får man hela tiden blocka.

Låt din brandvägg jobba istället.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

[DC++ Hub Server (Linux Debian) Din allra bästa vän www.google.com

Eftersom din brandvägg varnar så blockerar den också och det är bra. Du behöver inte göra något ytterligare. Se bara till att uppdatera brandvägg och antivirus regelbundet. Det du kan göra är att till polisen eller till Panda anmäla vilket ip-nummer som hela tiden försöker göra intrång i din dator. Vad jag vet så finns det program där man kan följa ett ip-nummers väg över världen. Men man kommer inte så långt så man kan identifera ursprungsdatorn, vad jag vet i alla fall.

[inlägget ändrat 2005-04-14 17:48:09 av Ludde49]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...