Just nu i M3-nätverket
Jump to content

WMV problem

PSDD

Recommended Posts

Hej min dator hatar mig, hehe.

Var gång jag ska spela upp en Wmv fil i mediaspelaren så crashar Mediaspelaren. Det e samma om jag försöker spela upp en wmvstream över internet.

Testade både använda stream genom Firefox oxh Explorern, samma fel.

Jag VET att VLC tar alla format utan strul, har det installerat och då funkar allt men vill gärna att Mediaspelaren funkar som den ska.

Har installerat Codecs6026_allin1 på datorn så det ska gå eftersom precis ominstallerat WINXP och innan ominstallationen funkade allt som det skulle.

Några bra råd

Nosce Te Ipsum

AMD 2600+ 1.9GHZ/768 DDR-RAM/EPOX MOTHERBOARD/GEFORCE FX5900 128 MB VIDEO IN TV OUT/EIZO 19´/MAXTOR 160GB 8MB/MAXTOR 120GB 8MB/MAXTOR 60GB 8MB/SAMSUNG 20GB/LOGITECH COMMUNICATE/CHEIFTEK FULLTOWER/XP PRO SP 2

TribalWorld

Det låter iaf som att det blivigt något fel på avkodarna du har installerat

[bLÅ]

//Micke

Support Engineer

Microsoft Personal Support

[/bLÅ]

[FET]

Inlägget är inte förknippat med några garantier eller ansvarsåtaganden av vilket slag det vara må, det medför heller inte någon överföring av rättigheter.

[/FET]

Det låter iaf som att det blivigt något fel på avkodarna du har installerat.

Hur menar du då, vad kan fixa dem igen???

Om det e codecpacket du menar så har ja avinstallerat flera ggr men funkar ändå inte, sen e väl wmv mediaspelarens egenteliga egna format, så vad jag har märkt ska det inte behövas några codecs för den filerna.

Nosce Te Ipsum

AMD 2600+ 1.9GHZ/768 DDR-RAM/EPOX MOTHERBOARD/GEFORCE FX5900 128 MB/EIZO 19´/MAXTOR 160GB 8MB/MAXTOR 120GB 8MB/MAXTOR 60GB 8MB/SAMSUNG 20GB/LOGITECH COMMUNICATE/CHEIFTEK FULLTOWER/XP PRO

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...