Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Varför lägger operativsystemet av

Kickan36

Recommended Posts

Jag har suttit på dc++ och laddat ner lite saker. har pccillin som virusprogam, och brandvägg aktiverat under tiden. Flera ggr har jag råkat ut för att när jag väl ska starta om datorn så hittar den inte operativsystemet xp, och det slutar med att jag måste formatera och installera om allt igen. Är det ett virus jag har fått in, även om inte virusprogrammet har hittat något, eller vad kan det vara för fel? det enda jag får upp är en blå ruta med en massa text som säger att windows råkat ut för ett allvarligt problem och att om det är första gången jag får detta meddelande, så ska jag starta om datorn igen, och kvarstår problemet så ska jag vända mig till microsoft. när jag startar om så får jag upp olika alternativ att starta med felsäkert läget, felsäkert med nätverk, behålla samma filinställningar, eller att försöka med de gamla när dom senast fungerade, men det går inte att göra något av dessa alternativ, utan måste formatera för att komma åt min c: disk igen. tacksam för svar

Scannat diskytan?

kan vara din disk som håller på att ge upp.

Annars kan du prova kontakta MS Support och höra vad de tror.

Jag har råkat ut för samma sak,,, tror att du fått hem en smittad inst. fil med dc++, läste att det fanns en sådan ute, gå till deras hemsida och hämta därifrån eller sök dc++

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...