Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Skärmen står i stand-by!

Guest idgadmin

Recommended Posts

Guest idgadmin

Tjena!

För ett par dagar sedan när jag sänkte spänningen till processorn och minnena i BIOS, på mitt Epox EP-8K9A7i så gick uppenbarligen nåt fel. När datorn startade om svarade inte skärmen längre. Den har försatt sig i stand-by läge och vägrar komma i gång.

Datorn i sig verkar fungera eftersom den startar men det e ju lite svårt att säga hur bra den funkar eftersom min skärm e svart.. Lampan på skärmen blinkar orange hela tiden. Slår jag av/på skärmen lyser lampan grönt i en sekund sen blinkar den orange igen.

Jag har kollat alla sladdar, jag har följt anvisningar som jag hittade på komplett.se (för det var där jag beställde mitt upgraderingspaket till datorn för ett år sedan ungefär), jag har flyttat jumpern som brukar fungera när sådant här händer. Jag vet med mig att jag har använt dessa spänningsvärden tidigare och då var det inte alls såhär. Har testat att byta skärm, grafikkort, flyttat minnet samt kopplat ur/i nätaggregatet. Inget fungerar.

Har mailat komplett.se och de ville ja skulle skicka in nätagg, cpu, minne och moderkort. Tänkte bara fråga er här på forumen om nån har någon aning om/känner igen detta.

Tack på förhand!

Mvh

Nicke

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...