Just nu i M3-nätverket
Jump to content

ang, keyboard till pc

teknikfreak

Recommended Posts

teknikfreak

jag undrar ifall det finns nån som har eller vet om det finns tangentbord med tex,belysta caps lock,numlock,scrolllock knappar eller där lampan är inbyggd i själva num,caps,scroll knappen?

för 10 år sedan så såg jag sådana tangentbord på min tidigare arbetsplats.

anledningen är att jag har en lite äldre Compaq tangentbord där samtliga "lock" knappars lampor siter längst ut på vänster sida och är så små lampor/lysdioder attt man ibland inte ser ifall dessa är på eller av?

sen när man skriver(pekfingervals teknik) så brukar jag av misstag sätta på Capslock och då man tittar på skärmen så ser man för sent att man har skrivit med STORA TECKEN!! arrggg!!

då måst man radera hela raden och skriva igen på nytt!! förstår ni min lilla dilemma.

har kollat runt och letat efter sådan tangent bord men hitills ej hittat.

tacksam emot alla tips!

Guest idgadmin

När Låstangenter är aktiverade ger datorn ljudsignaler när låstangenterna (CAPS LOCK, NUM LOCK eller SCROLL LOCK) trycks ned. Ett högt ljud hörs när tangenterna slås på och ett lågt ljud när de stängs av.

Öppna Hjälpmedel.

Markera kryssrutan Använd Låstangenter under Låstangenter på fliken Tangentbord.

Hoppas ovan hjälper. Har du varit och kollat på Kjell o company eller Clas olsson angående tangentbord. de har en massa grejer

Lycka till

Hör av dig om det gich bra

teknikfreak

HEJ

tack för svaren.

har kollat runt i kontroll panelen sen på tangentbord,,men där fins tyvärr inget sådant som du tipsar om.?

glömde att säga att jag har win-98 se på min pc? kan hända att detta finns enbart i vissa windows system?

ps.har kollat också på nyare tangentbord på samtliga butiker som Claes ohlsson,kjelle och CO, siba, pc center,onoff, elgiganter osv.

teknikfreak

har funderat lite på detta problen nu ett tag och undra ifall jag skall ge mig på att "modifiera" min tangentbord istället för att försöka hitta en?

jag har jobbat med teknik och elektronik i många år så det är inget problem för mig,,det fattas enbart tid och ork att sätta sig för att fixa detta.

Hej

"då måst man radera hela raden och skriva igen på nytt!!"

Om du använder Word kan du i stället markera det som blev fel och sen trycka på Shift + F3, eventuellt flera gånger. Då ändras texten till antingen att alla stora bokstäver blir små (eller tvärtom) eller till att första bokstaven blir stor och resten små.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...