Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Var hittar jag mina E-mail på hårddisken?


Mel B

Rekommendera Poster

Hej!

Jag kan inte komma in i min dator, eftersom det verkar vara något fel på startfilerna(XP). Jag kommer åt min harddisk genom att koppla in den i en fungerande dator. Den fungerar då som en extra enhet och jag har kunnat CD-bränna mina filer som jag vill spara. Men jag kan inte få tag på alla mina mail som fanns i Outlook Express. Hur kan jag hitta dessa på min hårddisk och spara dem? Vilka filnamn ska jag söka på? Om jag hitter dem...kan jag då återskapa dem i Outlook Exp? Tacksam för svar!

MVH Bengt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Outlook Express sparar som .dbx-filer och de hittas här: "C:\Documents and Settings\Användarnamn\Lokala inställningar\Application Data\Identities\{Massa siffror}\Microsoft\Outlook Express".

Vid format, spara filerna i en annan partion eller på lagringsmedia, kopiera in dem efter format och du har samma mailbox som tidigare

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej

 

Tänk också på att några av mapparna i den sökväg som Malmöe anger är dolda mappar.

Troligen är dom väl det även om du letar från en annan dator.

Så om du inte hittar dom går du till "kontrollpanelen-mappalternativ".

Fliken "visning" och väljer att "dolda filer och mappar" skall visas.

 

ha de

Amos

 

 

[CITAT]När pengar talar är sanningen stum

Ryskt ordspråk[/CITAT]

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Stort tack för hjälpen!

Det var bara en sak som jag inte fick riktigt klart för mig, det är när jag ska kopiera in dbx-filerna igen. Det är kanske enkelt, men var är "efter format"?

 

MVH Mel B

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...