Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

stationär eller bärbar, det är frågan


jan_k

Rekommendera Poster

Funderar på att införskaffa en ny dator men kan inte bestämma mig för om jag ska köpa stationär eller bärbar.

Jag använder datorn till mail, internet, ordbehandling och bildbearbetning (Photoshop). Spelar inga spel alls!

Har fått för mig att dagens bärbara räcker gott och väl till för mina behov, samt att jag kan ha trådlöst bredband hemma och sitta i soffan och surfa.

För tiotusen får man ju ca 1500mhz, 512MB ram, 40-60GB hårddisk och eventuellt även dvd brännare.

Det låter bättre än min nuvarande stationära med Duron 750mhz, 256MB ram, 20 GB Hårddisk.

 

Någon som har åsikter/egna erfarenheter kanske vill ge mig tips på vad jag ska välja.

40GB hårddisk räcker för mig, 512MB ram kanske är bra då jag jobbar med bilder.

Men vilken processor ska jag betala för, räcker celeron eller är det motiverat med något dyrare?

 

Tacksam för tips!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jag ger dej inget svar men du skall få min erfarenhet.

Bärbara idag räcker nog, precis som du skriver, till dina behov.

Köp inte en bärbar!

Jag hade en i 1 1/2 år sålde den för någon månad sedan och byggde eget. Den datorn var en plåga. Den blev överhettad, startade om, hackade, krånglade var allmänt värdelös! Visst var den ok när jag köpte den men den blev fort gammal och trött och man kan nästan inte byta någon hårdvara. När den är gammal så är den bara att slänga. En stationär dator går att uppgradera, byta processor, minne, hårddiskar m.m. KÖP INTE EN BÄRBAR jag gör aldrig om det misstaget! Det finns säkert såna som tycker att laptop är bättre men...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för åsikten.

Jag har själv ingen erfarenhet av bärbara så jag vill ha åsikter från er som har erfarenheter från både bärbart och stationärt. Positiva eller negativa tankar, så jag kan väga för och nackdelar mot varandra.

 

Men visst borde det finnas fler här på forumet som har åsikter om detta!

 

Kan dagens bärbara pc (för runt tiotusen kr) ersätta min stationära dator?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...