Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

vad är det som spökar


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

jag tar allt på en gång..vi börjar från början:

 

för ett tag sedan skrev jag att jag skulle bygga en dator och att min nuvarande hade utsatts för en massa virus och annat hemskt.

 

då var det någon som tipsade om ett program som heter killdisk, vilket skulle radera allt på hårddisken eftersom jag ville vara säker på att ingenting farligt skulle eventuellt ske på min nya dator.

 

men när jag sedan körde killdisk märkte jag att det skulle ta flera timmar (om jag inte minns fel _19 timmar_) så jag avbröt processen. samma person som tipsade mej om programmet sa något om att programmet skrev en massa nollor över ettor?

(jag klagar inte på den personen, absolut inte, vill bara ha hjälp!)

 

sedan var det problem på storleken på utrymmet efter det att jag formaterat med en startdiskett.

det stod för små tal ett par gånger men till sist satt de på de rätta talet (120GB va det nu är i MB vet jag inte)

 

problemet nu är att förut när jag skulle installera windows xp på datorn så stod hårdisken med dess storlek och sedan med en liten (kanske 8MB) partitioner. men den här gången fanns inte de lilla partitionen med, men jag installerade windows xp som vanligt och allt verkade vara normalt, tills jag spelade upp musik och filmer. jag installerade alla drivrutiner till min nya dator men datorn blev så seg, svårhanterlig. dessutom lät det i högtalarna från ingenstans (ingen musik på) högt brus ljud.

 

datorn är ofta ostabil, vad kan spöka? ofta är det fysiska minnet jätte lågt, utan skäl, har 512MB men ligger på 20MB-70MB ofta när dessa problem uppstår, och nej det är inte vanliga fel som folk får. det är på gränsen att det inte går att arbeta med datorn. SÅ SNÄLLA HJÄLP MEJ NÅGON!!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jadu, nånting har ju helt klart blivit knas. Hänger inte riktigt med i din beskrivning av problemet så det är svårt att säga vad som kan vara fel. Vad du kan göra är att ladda ner ett program som heter FreeRAM XP Pro 1.40, det frigör ram-minne.

 

Du hittar det på www.yourwaresolutions.com

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

formater hårddisken igen med formateringsprogrammet på xp installations cd. ta bort alla partitioner på hd:n och ha bara en partition som du formaterar med ntfs och installera allt igen. ta den långsamma formeringen, inte snabbformatering. vet inte om det är nån skillnad men bättre att vara på den säkra sidan.

 

du kan ju alltid köra killdisk oxå innan formatering bara att sätta på det på kvällen å låta det stå under natten. tiden som står är ju bara uppskattad tid så det kan ju gå snabbare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...