Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Blåstick i scanner


she-we

Rekommendera Poster

Hej!

 

Min pojkvän har precis skaffat en Brother DCP 110C multimaskin. När han scannar in bilder blir de alldeles för blå och jag lyckas inte hitta hur man skall bli av med detta.

Scannerprogrammet som följde med är ganska dåligt och man kan göra mycket få inställningar. Behöver man ladda ner uppdateringar eller skaffa ett helt nytt program?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ej hur Brother DCP 110C fungerar.

Finns det inte "Skicka Till" och välj ett program som skall efter behandla bilden.

 

Har ni något bild behandlingsprogram i datorn ?

 

Kolla deras hemsida om uppdateringar .Orkar inte leta just nu. Skriv i på "Googles" Brother DCP 110C drivers eller Brother DCP 110C + Drivers och sök .Du hittar nog massor av träffar.

 

Mvh Max12

 

[inlägget ändrat 2005-03-18 12:04:46 av Max12]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

Prova med att lägga något tungt ovanpå locket, en tjock bok eller nåt sånt. Om det läcker in ljus från rummet kan det bli så.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall prova att lägga något tungt på! Bra idé.

 

Till Max12. Jag är utbildad inom grafisk design och har givetvis Photoshop i datorn samt scannar in direkt i programmet. Men det är mycket tidskrävande och irriterande att behöva behandla ALLT för blåstick. Särskilt som det är VÄLDIGT blått.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också problem med "VÄLDIGT blått"( Blåstick) vid utskrift till skrivaren.Men brukar fixa till bilderna i photoshop och spelar in ett "Actions" och kör sen "Batch" om det blir många foto.

 

----------------------------------------------

 

 

Fixa alla och många bilder på en gång ? - Jovisst går det i photoshop.

 

Man gör en ny "Actions" och spelar in vad man skall göra med bilderna.

 

Öppna en bild i Photoshop och gå till "Action" högerklicka där och välj "New Action"

 

En ruta kommer upp och skriv i vad din "Action skall heta och tryck sen på "Rec"

 

Välj vad du vill göra med dina bilder,storlek,filter,färg etc.Sen "Save as" och välj format och mapp.

 

När du är klar gå sen till "Action" och stoppar "Rec"

 

Gå sen till "File" och "automate" -> "Batch"

 

Välj din "Action" och välj din mapp på bilderna som du skall fixa till.

Välj sen "Destination" var på datorn du vill lägga dina fixade bilder -> OK.

 

Nu sköter Photoshop allting själv.

 

 

Mvh Max12

 

[inlägget ändrat 2005-03-18 17:56:57 av Max12]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...