Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

128 eller 256 Mb på grafikkortet?


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej! Jag undrar om man ska köpa 128 mb eller gör det någon skillnad om man köper 256 mb till grafikkortet? Jag håller på att konstruera en dator och vill ha ett bra grafikkort till min fina skärm View Sonic VX715. Jag spelar inte så mycket just nu, men jag håller på med bilder bla. Tacksam för svar, Gunilla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om du inte spelar så räcker det med 128mb men det är ju lite framtidssäkrare att ta ett 256mb kort

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Tack för svar! Vad skulle du rekomendera som processor och moderkort? Jag har köpt DDR minne, 2x512 mb men vilken typ av grafikkort skulle du rekommendera? N´vidia eller ATI?

Gunilla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det spelar egentligen ingen roll, de brukar vara ungefär lika bra om de ligger i samma prisklass

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

T.ex. nvidia 6600 GT, 6800 GT eller ATI 9800 pro, x800 pro. Kom ihåg att köpa rätt version (agp eller pci-express).

 

 

Cell-processorn i Playstation 3 kommer att vara 10 gånger snabbare än dagens datorprocessorer...Tro om ni vill.

 

Amd 64 3000+ MSI K8T Neo FIS2R 2x512mb DDR400 Club3d 9600xt Maxtor 80gb xp sp2

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej igen! Vad betyder:Amd 64 3000+ MSI K8T Neo FIS2R 2x512mb DDR400 Club3d 9600xt? Är det den processorn, moderkortet och grafikkortet som du rekomenderar starkast? Gunilla

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

egentligen är jag nog fel person att svara men min kvalificerade gissning är att det är gerjorna i hans burk han har listat där.

 

jag kan tipsa dig om att köpa ett 9800pro kort, dessa har jag sett för runt 1700:- bla på www.komplett.se

 

då får du väldig massa prestanda för låg kostnad. kortet var förra grafikgenerationens flaggskepp (fram tom förra sommaren) men håller måttet väldigt väl ännu.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

egentligen är jag nog fel person att svara men min kvalificerade gissning är att det är gerjorna i hans burk han har listat där.

Så har jag tänkt det...

 

Gunilla: Se översta raden i mitt förra inlägg, där står vad jag rekommenderar.

 

 

 

Cell-processorn i Playstation 3 kommer att vara 10 gånger snabbare än dagens datorprocessorer...Tro om ni vill.

 

Amd 64 3000+ MSI K8T Neo FIS2R 2x512mb DDR400 Club3d 9600xt Maxtor 80gb xp sp2

 

[inlägget ändrat 2005-03-15 13:26:13 av ¤celloman¤]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...