Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte starta datorn!


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej.

Min prenumeration på Norton anti virus gick ut igår, därför installerade jag Norman anti virus samtidigt som jag hade Norton kvar. Efter det så ville Norman göra vissa uppdateringar vilket gick bra. Men sen när jag startat om datorn frågade om ytterligare en uppdatering, jag bockade för att jag ville hämta uppdatering själv men när jag skulle trycka på ok hände ingenting. Efter detta har jag int ens kunnat logga in på datorn. Jag kommer till inloggningssidan där jag ska välja användare, men sen så låser den sig bara med den bilden.

Vad kan det vara för fel?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felet kan vara att Norton behövs tas bort ordentligt, annars sitter du med två antivirusprogram, det kan vara det som är problemet.. man tar först bort NAV, sedan Live Reg sedan Live update.. Och slutligen hämtar du Rnav 2003 på symantecs hemsida och kör det programmet, för att helt rensa registret från Norton..

 

Och AVG antivirus Free edition är 10 ggr bättre än Norman..vilket har luckor som Norton..

 

Prova med att starta i felsäkert läge F8 under upstart fört att få igång datorn..

 

Uppdatera Mera :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Tack så mycket för ditt snabba svar.

Ska testa detta när jag slutat jobba för dagen.

Vad är AVG antivirus free edition för program, vilket är företaget?

 

När jag väl har testat ditt förslag så kommer du självklart få betyg.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett företag som heter Grisoft som tillverkar AVG, programmet finns att ladda ner på deras hemsida som du hittar här:

 

http://www.grisoft.com/us/us_dwnl7.php

 

Just nu använder jag Norton, men jag kan intyga att programmet fungerar bra, lätt att använda är det också.

 

Men som sagt avinstallera dina gamla antivirusprogram först i felsäkert om så krävs. Två aktiva antivirusprogram igång samtidigt ställer bara till problem.

 

 

[inlägget ändrat 2005-03-15 06:46:25 av Metalmaid]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej.

Vill tacka så mycket med hjälpen med att starta i felsäkert läge. Jag kanske missförstod hur jag skulle göra men jag kunde inte avinstallera programmet när jag jobbade i felsäkert läge. Men datorn frågade om jag ville £dubbelfnutt£ställa om datorn£dubbelfnutt£ till ett datum då detta problem inte uppstått. Jag gjorde detta och då kunde jag logga in som vanligt och till slut avinstallera Norton. Kunde inte ladda ner AVG anti virus program från deras hemsida utan jag sökte på AVG anti virus free edition på Google och hittade en sida som heter vnunet och där ifrån kunde jag ladda ner anti virus programmet. Hur som helst vill jag tacka för ditt snabba svar och din hjälp.

 

//Oscar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...