Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ny Hårddisk


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej,

Jag ska installera ny Hårddisk efter att en av mina 2 hårddiskar har kraschat. Det är min C drive, alltså den som satt i datorn när jag köpte den. Vet någon om någon bra guide om hur man går tillväga? Jag har Win XP.

När jag nu ominstallerar win XP, är filerna som ligger på min andra hårddisk säkra eller bör jag ta ur den disken när jag ominstallerar windows?

Som ni ser så är jag inte speciellt säker på detta så all hjälp vore jättesnällt.

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Hej!

Windows kommer att installeras på C:\ allså händer inget med den andra diskenden. den nya kommer att automatiskt bli master och du kan installera windows på den. den andra disken måste vara slave . det finns en bygel på HD där man kan ändra.

 

Men glöm ej att initiera, formatera och partitionera den nya.

 

Lycka till //Anders Bo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Stort tack.

En undran bara, 2 st rättare sagt:

1. Är det bara att sätta i Win XP skivan när man installerat nya HDn eller måste man göra något mer? jag har aldrig tidigare ominstallerat windows.

 

2. Du skrev "Men glöm ej att initiera, formatera och partitionera den nya"

Är det vad man gör i diskhanteraren efter att Windows är installerat eller något man gör innan?

 

Igen, tack för hjälpen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.Det brukar gå med att bara sätta in cd:n och vänta.

2.Om jag förstod din fråga rätt så behöver du nog inte formatera någon hårdskiva efter att windows installerats. Annars skulle ju dina filer försvinna.

 

 

Cell-processorn i Playstation 3 kommer att vara 10 gånger snabbare än dagens datorprocessorer...Tro om ni vill.

 

Amd 64 3000+ MSI K8T Neo FIS2R 2x512mb DDR400 Club3d 9600xt Maxtor 80gb xp sp2

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...