Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Överhättning ?


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Tja jag har en Dell dimension 8200

Och ibland när datorn får jobba mycket så hänger den sig och det låter som om där är gruss i hd.

När jag sen försöker starta om den så går den inte igång. Anntigen får jag medelande om att den inte hittar min hd eller så står den bara och laddar och kommer ingen vart.

 

-Jag har fått bytt hd en gång och då hjälpte det ett tag men sen började det hända samma med den nya.

-Jag har byggt ut datorn litte med. Bland annat köpt en extra hd och bytt ut cd-brännaren till en dvd -:-

 

hd- Maxtor dimoandox 9 80gb samt byggt ut med en på 120.

dvd brännare- Plextor PX-716A/T3

 

Det händer oftast när jag jobbar tex med program som Adobe Premiere osv. Skulle det kunna vara att datorn då blir överhettad så den ballar ur?

 

 

Den går förvisso igång igen men det kan ta allt ifrån 1h till 1dag.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

montera en fläkt som blåser på hårddiskarna. hade ett likande problem med mina hårddiskar när de arbetade mycket förut då monterade jag en fläkt framför dem och allt blev kanon.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Alla gånger överhettning som mr hansson säger, av nån konstig anledning blir Maxtors Diamondmax diskar svinheta=dör fort, kyl den/dom med fläktar....

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

bör kanske tillägas att även jag har en diamond max hårddisk så skalmans påstående om att dessa blir heta stämmer nog väldigt bra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...