Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

EXTERN HÅRDDISK MAXTOR 160GB


saki

Rekommendera Poster

hej!

är det någon som har EXTERN HÅRDDISK MAXTOR 160GB eller liknande?jag skule behöva lite hjälp med den?måste man använda programmet retrospect för att man ska kunna använda den eller flytta olika filer till den eller man kan göra det manuelt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Har förvisso ingen Maxtor , men principen är detsamma när det gäller externa diskar.Installera programmet som följde med disken.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Se info om datadetaljer

DC++ Hub Server (Linux Debian)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, du behöver inte programmet... Flytta filer som vanligt...

[____________________]

 

Mvh Ledin

Pentium 75mhz 12mb minne 80mb hårddisk OS/2

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Retrospect används bara till backup och behöver således inte användas till vanlig användning. Men installera det andra programmet från Maxtor som medföljer, då kan hårddisken stänga av sig själv efter en stund.

 

---------------------------------------

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok.men när man installerar det programmet och sen när man kopplar in hårddisken måste man till slut trycka på den knappen på hårddisken?jag undrar också om man kan stänga av hårddisken med den knappen jag undrar också när man flyttar över filer till den kan man koppla ur den från datorn utan att jag förlorar filer?måste man formatera den också?

tack på förhand!

mvh Emi&Saki

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok.men när man installerar det programmet och sen när man kopplar in hårddisken måste man till slut trycka på den knappen på hårddisken?jag undrar också om man kan stänga av hårddisken med den knappen jag undrar också när man flyttar över filer till den kan man koppla ur den från datorn utan att jag förlorar filer?måste man formatera den också?

tack på förhand!

mvh Emi&Saki

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte trycka på knappen på framsidan av hårddisken för att använda den. Den knappen kan användas för att starta olika program, t.ex. backup.

Du kan inte stänga av hårddisken med knappen på framsidan, men på baksidan finns en knapp för att stänga av.

Du kan stänga av och koppla loss hårddisken från datorn utan att förlora någon data. Var bara noga med att använda Säker borttagning innan du lossar/stänger av hårddisken. Det lägger sig en ikon nere vid klockan när hårddisken är inkopplad, denna skall du använda för att inaktivera hårddisken innan du stänger av den.

Du behöver inte formatera hårddisken innan du använder den i Windows. Hårddisken har filsystemet FAT32 så den fungerar även på Windows 98.

 

---------------------------------------

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Grooof

Ursäkta men jag blev lite nyfiken på Warwolfs svar om att installera det andra programmet så hårddisken kan stänga av sig själv efter en stund.

Har själv två hårddiskar och oftast är det onödigt att den andra står och snurrar hela tiden, om jag förstår rätt så är det ett program som kan försätta HD2 i vänteläge. Har jag rätt?

Och vad heter isåfall programmet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...