Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inget ljud!


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Har inget ljud i min dator! Varken winamp, mediaspelaren eller något annat program ger ifrån sig några ljud. Har kollat att alla kablar är anslutna och det är dem. Om jag kopplar datorn till TV:n så kan jag höra ljudet i TV:n. (Inget fel på ljudkortet?)

Har ett surroundsystem till datorn. Hör ljud i datorhögtalarna när jag gör högtalartest på en pro-logic surround box som jag har. Men gör jag ljudtest i directX hörs inget ljud. Har gjort virus scan och hittade inget virus.

Vad är fel?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så kan du prova att ta bort ditt ljud kort under ljud,video och spelenheter i "enhetshanteraren".Starta om datorn .

 

Har du tur så hittar ditt ljudkort drivtutinerna igen vid omstart.

 

Mvh Max12

 

[inlägget ändrat 2005-03-07 13:14:38 av Max12]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Har kollat volymkontrollen och ljudet är på med högsta volym. Har installerat om drivrutinerna till ljudkortet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Tog bort ljudkortet i enhetshanteraren och startade sedan om datorn. Ljudkortet hittade drivrutinerna (Creative SB live) men det är fortfarande inget ljud.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat att ändra lite i Creativs controllpanel ?

Finns en sådan i vår dator.Program/ Creative/COMMON/CtPanel och skall stå på skall stå på 5:1 .

 

Så att det inte står på ”Headphone” där.

 

Eller ljud och ljud enheter -> högtalare -> skall stå på 5:1 .

 

 

Mvh Max12

 

 

[inlägget ändrat 2005-03-07 15:56:50 av Max12]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Tack så mycket för hjälpen.

Hittade tyvärr inte Program/ Creative/COMMON/CtPanel. Fanns inte i min dator. Men däremot gick jag in på Creative Diagnostics. Bytte utgång bak på ljudkortet. Och då fick jag ljud. Av någon anledning har ljudutgången ändrats. Ingen har varit där och pillat utan det verkar har ändrats ändå.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...