Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

67gb fattas


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Tjenare..

Jag köpte en ny hårddisk i fredags (maxtor diamondmax 10) på 200gb.. Jag installerade om datorn helt med endast den nya hårddisken.. Jag delade upp den i 2 partitioner, en på 10gb och en med resterande utrymmet. Allting fungerade jätte bra och jag kom in i windows. då märker jag att den partitionen där det skulle vara resterande 190gb (185gb) där fanns bara 118gb.. det jag gjorde då var att gå tillbaka till windows-installationen för att kolla om jag hade gjort fel vid partitioneringen, om jag av nån anledning inte hade valt att det resterande utrymmet skulle vara på den partitionen. men så var det inte.. jag har nu ingen aning om vad jag ska göra för att få fram de 67gb som fattas på hdd:n.. någon som kan hjälpa mig?

tack på förhand / Linus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Gjorde du en formatering innan på disken?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Se info om datadetaljer

DC++ Hub Server (Linux Debian)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Eller om du inte vill det så kan du ladda hem en liten fil från maxtors hemsida "big drive enabler" tror jag den heter, som gör att du ser/kan använda hela utrymmet..

Eventuellt måste du göra om partitionsindelningen och formateringen då det skapas ett nytt oallokerat utrymme på 60 gb eller vad det nu var..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...