Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HJÄLP!


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

HEj,

på sockeln till min p4 står det pga478B...

är lite bekymrad över det där b:et och lite över pga...kan jag ej använda ett moderbord som "bara" har sockl 478?

tacksam för svar....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur det är med 478b vet jag inte.

Men PGA betyder Pin Grid Array och är den vanligaste typen av sockel. På denna sockel har processorn 478 små ben på undersidan som är anslutningen till sockeln.

Vissa nya processorer från Intel har en ny typ av sockel kallad LGA775 (Land Grid Array). Här har inte processorn benen utan sockeln. Detta gör processorn slät och mindre känslig.

 

---------------------------------------

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.techspot.com/vb/topic20965.html

 

Tydligen anger B bara att det är frågan om en lite bättre processor än den första pentium fyran.

Det finns dock bara en socket 478 och alla nyare moderkort stöder nog b-processorer.

 

Angående din förra fråga så tycker jag att du borde pröva med ett nytt nätaggregat före du köper ett nytt moderkort eller åtminstone pröva nätaggregatet i någon annans dator först och se om det är den som orsakar problemet.

 

 

Cell-processorn i Playstation 3 kommer att vara 10 gånger snabbare än dagens datorprocessorer...Tro om ni vill.

 

Amd 64 3000+ MSI K8T Neo FIS2R 2x512mb DDR400 Club3d 9600xt Maxtor 80gb xp sp2

 

[inlägget ändrat 2005-03-06 22:23:12 av ¤celloman¤]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

tack så mycket för all hjälp :)

otålig som jag har jag redan köpt ett nytt moderkort...

 

Mitt nya problem: Kylflänsen(?) "grillen" på vilken processorn är fastlimmad(?) är ivägen när jag ska installera proc ppå det nya mk. Antar att jag ej kan ignorera den lilla spaken utan måste låta den vara lodrät när jag smackar ditt proc....eller?

 

Hur får jag i annat fall bort limmet?

robban

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl tänkt att processorn först skall sättas på plats utan någon kylare och att kylaren skall monteras på senare, så du måste nog ta bort hela kylanordningen från processorn. Vad jag vet så måste "spaken" peka lodrätt uppåt vid monteringen, annars går nog något sönder...

Mellan processorn och kylaren finns kylpasta (det borde gå att få loss). Före du installerar kylaren tillbaka till processorn måste du se till att det finns tillräckligt med kylpasta för att täcka hela processorn, helst borde man köpa ny kylpasta efter att ha tagit loss kylaren.

 

 

Cell-processorn i Playstation 3 kommer att vara 10 gånger snabbare än dagens datorprocessorer...Tro om ni vill.

 

Amd 64 3000+ MSI K8T Neo FIS2R 2x512mb DDR400 Club3d 9600xt Maxtor 80gb xp sp2

 

[inlägget ändrat 2005-03-07 21:57:24 av ¤celloman¤]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...