Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ny Firefox


Routerfan

Rekommendera Poster

Körde verktyget som letar efter uppdateringar till FF och det hittade uppdateringen. Klickade på öppna i filhanteraren men det blev inte så bra så min rekommendation till er som tar hem uppdateringen är att ni stänger webläsaren innan ni installerar 1.0.1

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

självklart ska man stänga programmet, inst programmet ska varna om det programmet man försöker uppdatera är öppet....

 

tror jag läste att det är 17(!) blottor som är fixade i 1.01

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jag som kanske e lite noob;) skulle ni vilja vara vänliga att berätta vad det är som är så bra med firefox i jämmförelse med andra weblsare???

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Håller med "cheeff". Firefox skulle ju vara sååå bra, utan säkerhetsblottor! Vad händer? Jo samma sak som med Microsoft. Uppdateringar för att stänga säkerhetshålen! Visar väl bara att det är som med allt annat att det också går mode bland webbläsarna. Än en gång har vi åkt dit för reklammakarna! Som info. kan jag upplysa om att Microsoft inte släpper några nya säkerhetsuppdateringar denna månad. Undrar när Firefox går ut med samma info.? *satir*

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som info kan jag upplysa om att Internet Explorer kommer med en betaversion 7.0 i sommar. Vår vän Bill har meddelat det i ett tal på en säkerhetskonferens i San Fransisco. Allt enligt konkurrenten PCHemma. Där kan man snacka om att vara ute i god tid.

I takt med att en webbläsare blir större på marknaden, så blir den också tyvärr intressantare för hackers. Därav uppdateringar. Jag tycker väl inte man behöver orda så mycket om Firefox antal uppdateringar jämfört med vad Microsoft lyckats åstadkomma med IE.

Sen är det väl upp till var och en bedöma vilken som är bäst.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

"Jag tycker väl inte man behöver orda så mycket om Firefox antal uppdateringar jämfört med vad Microsoft lyckats åstad ..." Så låter det nu ja. "Sent ska syndaren vakna" *ironi*

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Firefox har knappt 5 procent av marknaden, IE har 92.7 procent. Jag tycker det är bra med en uppstickare som konkurrerar och som framförallt tvingar Microsoft att skärpa upp säkerheten. Det kommer oss alla till godo.

Jag tycker också att det är bra med framåtsträvare som Ludde49 som gynnar storfinansen (ironi så det knappt är sant)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

"Jag tycker också att det är bra med framåtsträvare som Ludde49 som gynnar storfinansen (ironi så det knappt är sant)" Den var bra:-) "Upp till kamp emot kvalen, sista striden det är..."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen inte tillräckligt bra för du skulle mej poäng för den.

 

Eftersom inläggen i tråden övergått från att röra Firefox vs IE till vem som är mest ironisk så lägger jag ned.

Jag kan bara avslutningsvis nämna att jag använder båda webbläsarna, det ena utesluter således inte det andra.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...