Just nu i M3-nätverket
Jump to content

spyware? win-fix.com

Hardebergaren

Recommended Posts

Hardebergaren

Undrar helt desperat.Har fått något i datorn där rubriken är "tjänsten messenger" sen står det system error: windows has detected spyware running on your computer, osv. till sist rekomenderar de att jag ska besöka www.win-fix.com. Detta kom in i min nyformaterade dator medan jag höll på att uppdatera pandas antivirus. jag har även Ad-aware 6.0 installetat. Har installerat om datorn tre gånger nu med samma resultat. var kommer det ifrån och hur blir jag av med det. Snälla någon hjälp mig.

Gå till "Kontrollpanelen"

Välj "Administrationsverktyg", "Tjänster"

Scrolla ner tills du ser "Messenger"

Dubbelklicka på den raden och välj "Inaktivera" i dialogrutan som dyker upp.

• 2 weeks later...
Guest idgadmin

Hej!

Har fått exakt samma problem som du har fått och efter liknande åtgärder som du har gjort med datorn. Dvs att jag har installerat om datorn.

Har du löst problemen med att inaktivera tjänsten messenger? Är det tillrådligt?

Kan du eller någon annan kunnig ge mig råd?

Bästa H

Larie

Hardebergaren

Hej

Jag har inaktiverat tjänsten messenger. Efter det har inga nya fnster dykt upp. För övrigt har jag inte märkt någon skillnad pga att tjänsten är inaktiv. Men jag vet inte om det är tillrådligt.

Anders

Guest idgadmin

Tack Hardebergaren!

Jag har gjort som du skriver. Tar chansen, inget som tyder på att du har fel. Det hela är sannerligen ett omoraliskt marknadsföreingsknep från företaget som tilhandahåller raderings progrmammet.

Bästa H

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...