Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IP-adress


sparks

Rekommendera Poster

Har problem med nätverkskortet i min dotters dator. (XP) Efter att ha installerat microsofts anti spyware och hittat en hel drös med skit i datorn, så tilldelas datorn nu automatiskt en IP-adress vilket gör det omöjligt att komma ut på nätet. Går ej att använda "reparera" nätverkskortet. Även försökt med ipconfig - release - renew - all - och allt vad det nu var utan att lyckas. Samma eländiga IP-adress står kvar. Har även avinstallerat kortet och återinstallerat med fräscha drivrutiner.

sånt här är knepigt för en som lekte med kottar som liten. Hoppas någon kan hjälpa.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Får du ett IP som börjar på "165." nånting eller? Vilken uppkoppling är det du kör med? Testa att starta om modemet. Det brukar hjälpa. Har man inget fast IP man ska sätta så funkar det inte med ipconfig /release osv. utan man måste antagligen starta om modemet/routern. Det är vad jag kan tänka mig.

 

------------

Även de bästa är sämre än mig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ibland måste man även ringa bredbandsleverantören som får köra en release från deras håll.

En gång fick jag en 10. adress tilldelad och då hjälpte det. /release /renew fungerade inte.

 

Vad får du för första siffor i IP-nummret?

 

192.

165.

10.

 

ngt annat?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...