Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad heter fjärrhjälpen på engelska?


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

 

Robert Rollert från Ramnäs här.

Jag håller på och hjälper en bekant på andra sidan Atlanten med att lägga upp ett E-post konto i Microsoft Outlook.

 

Problemet är att vännen i USA inte har samma version av Outlook som jag och dessutom är hans version på engelska och min på svenska.

 

Personen i fråga kan i princip inget om datorer så jag bad honom att be mig om hjälp via fjärrhjälpen. Nu verkar det som om Compaq har gjort en hel del egna inlägg och rubriker i Hjälp och support fönstret.

 

Min fråga är således...

Vad heter fjärrhjälpen i den engelska versionen av XP och kan man öppna fjärrhjälpen direkt utan att gå via Hjälp- och Supportfönstret.

 

Tack på förhand.

 

/Robert Rollert, Ramnäs.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Fjärrhjälpen borde väl heta remote assistant

 

men om du vill fixa det på ett smidigt sätt så finns det ett program som heter VNC som är väldigt smidigt, han installerar den ena delen och du den andra sen sätter han ett lösenord och ett användarnamn sen behöver du bara logga in så får du upp hans skrivbord på din skärm

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Skulle jag vara som dig så skulle jag använda fjärrhjälpen som fins i MSN i ställe då behövs inga extra program o lösenord.

Jag kör den varianten nästan varje dag o det fungerar super.

 

 

 

Var rädda om er o ha en bra dag. Fråga bra annars inget veta.

 

[inlägget ändrat 2005-03-02 22:59:49 av Galax]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

I windows 2000 har du "Remote desktop connection". Där du kan logga in via en dator och sedan supporta dennes dator var du än befinner dig, bara du har IP-adressen på den du ska koppla upp dig mot. "Remote desktop connection" finner du under "Start-> Programs -> Applications -> Communications -> Remote desktop connection"

 

-----------

Även de bästa är sämre än mig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...