Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

förlorad trådlöst nätverk


vanBeasten

Rekommendera Poster

vanBeasten

I går försvann min trådlösa uppkoppling. Mitt nät tappade kontakten och ersattes med ett annat nätverk som jag inte har access till... Jag försökte kryptera, konfigurera, ominstallera, men ingenting funkade. Mitt nätverk är som bortblåst och ser ut att vara ersatt av det nya... Hur ska jag få tillbaka mitt eget nätverk??? Är det någon annan i huset som har en trådlös uppkoppling som stör ut mitt nätverk???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Låter som du har blivit "kidnappad".Det kan som du skriver tagit över av en annan användare i huset.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Se info om datadetaljer

DC++ Hub Server (Linux Debian)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Tryck på "reset"-knappen på din trådlösa accesspunkt/router och konfigurera om den. Det är det simplaste du kan göra i detta läge.

 

----------

Även de bästa är sämre än mig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vanBeasten

Jag har ingen resetknapp på routern, så jag har återigen provat att dra ur alla sladdar och installera om alltihopa. jag fick tillbaka min uppkoppling för ett tag, men efter ungefär en timme övertog det "fientliga" nätverket. Kan det bero på att mitt nätverk är oskyddat? kan jag komma runt detta och göra någon inställning så jag skyddar mitt nätverk??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hmm, antingen har du en gammal router, eller en väldigt dålig :). Jag kör med en D-link WLAN router och den funkar klockrent, där har man även en "setup-site" där man kan logga in som admin och göra alla inställningar på routern, så som kryptering osv. Vad är det för modell du har kan jag kanske kolla upp lite mer hur man krypterar den så ingen obehörig kan komma åt nätverket.

 

---------

Även de bästa är sämre än mig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vanBeasten

 

Jag har en 3Com OfficeConnect 11g. Den är ca 1,5 år gammal. Inte världens bästa kanske, men den funkar och prestandan är över förväntan!

 

Jag är övertygad att det går att kryptera den på nåt sätt, men är man torsk på datorer så är man haha...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Använder era nätverk samma SSID/Nätverksnamn? I sådana fall kommer ditt kort försöka ansluta till den accesspunkt som har starkast/tillförlitligast signal. Om då det andra nätverket är krypterat så blir följden att ditt kort hoppar över på det andra nätet (med starkare signal) men du blir utelåst på det nätet då du saknar kryptering.

 

Heter era nätverk samma (typ default eller liknande) så avlöser du det med att döpa om ditt nätverk!

 

Andréas

www.epradius.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vanBeasten

Nej, det är olika namn på nätverken... och det står att det andra nätverket också är oskyddat. Det skumma är att signalen till mitt nätverk är starkare än det andra nätverket...

 

nu har jag fått ordning på uppkoppling, för den här gången, men det kommer säkert att hända igen är jag rädd...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...