Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Asus brännare hänger sig!


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hejsan,

har en asus 52x24x52 brännare i en för övrigt fullt fungerande dator. När jag försöker bränna med Nero 6 (v 6.6.0.0) hänger den sig efter några procent.

Har försökt med lite olika alternativ osv och den klarar konstigt nog av att bränna mindre projekt, med bara några MB på. Men så fort jag fyller en skiva till med än ca 25% klarar den inte av att bränna längre.

Har testat att stänga av alla andra program som varit igång men fortfarande ingen skillnad.

Brännaren har fungerat perfa sedan förra julen och den enda hårdvara jag bytt sedan dess är grafikkortet.

 

Tack på förhand,

-Martin

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Rekommenderar uppgradering till 6.6.0.8

och bränn på mindre hastighet.

*****************************

Intel 4,560 Prescott 3.6GHz,2048Kb,800MHz Boxed,Socket478,Hightech Excalibur,NX6800 Ultra GeForce 6800Ultra,256MB DDR3,4 SATA 400GB,

2 W&D 250GB,Logitech,Dell Utrusning.

DC++ Hub Server (Linux Debian)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva att stänga av Short Lead-in eller en funktion med liknande namn i Nero. Hade själv problem med att programmet hängde sig, stängde av funktionen och allt fungerade igen.

 

---------------------------------------

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Det står en varning att det kan bli problem med Nero om man har SP2. Men funkar fortfarande för mig :D

 

[inlägget ändrat 2005-02-28 19:54:13 av miichel]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nero hade tidigare något kompabilitetsproblem med sp2, men efter uppdatering borde allting fungera...

 

 

Cell-processorn i Playstation 3 kommer att vara 10 gånger snabbare än dagens datorprocessorer...Tro om ni vill.

 

Amd 64 3000+ MSI K8T Neo FIS2R 2x512mb DDR400 Club3d 9600xt Maxtor 80gb xp sp2

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...