Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Creative SB Live!


skyward

Rekommendera Poster

har ett soundblaster live, som bråkar när jag lör vissa spel.. viper racing, TEX skrapar det igenom hela spelet.. hur ska jag göra för att få det att fungera? det ska väl inte behöva laddas ner några nya drivrutiner till en dator som är knappt en vecka gammal?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

det ska väl inte behöva laddas ner några nya drivrutiner till en dator som är knappt en vecka gammal?

 

Kortet är ganska gammalt, så jo om det inte är nya drivrutiner på skivorna du fick med så måste du nog göra det för att utesluta att det är fel på dom.

 

Kan även vara DirectX som måste uppdateras...

 

_______________________________________________________

VARNING: Intagande av alkohol kan resultera i att du vänder dig om på morgonen och får syn på något riktigt otäckt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej... får väl se vad man kan göra... direct x har jag den senaste versionen av.. vart kan man ladda ner drivrutiner då?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad sägs om den jätteorginella adressen www.soundblaster.com..?

Eller mer exakt www.soundblaster.com/drivers?

 

Mvh

 

Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

jo... jag va inne där förut, men jag lyckades inte hitta nått... ska väl göra ett försök när man har lite tid..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Soundblaster live korten har en del drivisar att ladda ner.

 

Allt är inte drivrutiner men för att få allt att fungera som det ska (var iaf jag tvungen) så måste man installera alla programvaror man kan hitta.

 

Vilket e en del.

http://www.soundblaster.com/drivers/

 

du sa inte vilket operativsystem du hadde, men på sidan ovan sa kan du välja operativsystem och ljudkort.

 

http://www.soundblaster.com/drivers/welcome.asp?reg=1&OS=Win95&prod=sblive&Select=Get+Files&x=90&y=16

 

är ett exempel på om du har, win98 och soundblaster live.

 

Ladda ner

sblw9xup.exe

 

om det inte funkar efter installation av det så kan du testa att ladda ner Live!Ware som finns på samma sida som den där du laddade ner sblw9xup.exe

 

nerladdningen är ganska stor, ca 25 mb delat på 5 filer.

 

Lycka till !

 

Tjoff

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hittade att det va ett live! Value.

vad är det för skillnad på live och live value? jag kör med ME.. tyvärr så sitter jag på modem uppkoppling, så jag e inte så pigg på att ladda ner 5 st 5 mb filer.. men men.. stödjer deras server att man återupptar sin nerladdning nån annan gång så ska jag försöka..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du måste inte suga hem Live! Ware (suger)

 

skit i det.. tanka bara ner drivern

den ä liten...

 

 

 

I hurt myself today to see if I still feel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så jag e inte så pigg på att ladda ner 5 st 5 mb filer

 

hehe...ja alla är vi olika, men tänkte bara säga att jag ladda ner ett spel på ca 250 meg förra året...ja, med modem...:-)

 

/Eminos

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad är det för skillnad på live och live value?

 

Ingen.

 

Alla Live!-kort bygger på exakt samma hårdvara. Value-korten (xgamer, mp3 osv) är bara kortet - medan live! classic, platinum osv inkluderar någon form av o/i breakout box eller extra plate med fler anslutningar på. 5.1-korten har en viss förändring i firmware för att kunna hantera 5.1 förstås.

 

 

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Live!Ware suger visserligen, men om det inte fungerar utan det så e det ju inte så fruktansvärt superdåligt.

 

Men fungerar det utan live!ware så kör på.

 

Har för mig att den digitala utgången inte fungerar som den ska utan det.

 

Tjoff

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...