Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Aktivera XP


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej hur skall jag göra för att aktivera Windows XP en andra gång. Jag aktiverade mit XP första gången jag installerade det. Men i dag blev jag tvungen att formatera om hårddisken och installera windows på nytt, men nu går det inte att aktivera det längre det står att det har blivit aktiverat tidigare, vilket det visserligen har blivit. Men nog måste man vel kunna formatera om sin dator utan att behöva köpa nytt Windows? Så nu undrar jag hur jag skall göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

 

Du får nog ta kontakt med microsoft för att få en ny kod!

 

Ha det!

Helren

Det finns många som anser det vara förmer att hållas för mästare än att vara det

AMD Athlon Barton 2,17Ghz,1024Mb Ram, 120+80Gb,Radeon 9600 256Mb

AMD Athlon 1,8Ghz, 256Mb Ram, 32Mb Geforce, 40Gb Hd

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Hej!

Drick en kopp kaffe och se till att du är klar i "knoppen" och ring sedan numret till Microsoft. Det är många nummer du skall anteckna och höra i telefonen, men det funkar bra om man är "på bettet" jag vet för jag har gjort det

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det ska finnas en fil i windows som man kan kopiera som har med aktiveringen att göra den kopierar man efter aktivering sedan lägger man tillbaka den i windows efter nyinstallation och man slipper aktivera hela tiden, vet att tipset kommer från PcförAlla:s tidnig..

 

Uppdatera Mera :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

många bra svar....men det enklaste sättet är att välja alternativet "Aktivera över telefon".

Där kan du välja land och får då upp det telefonnummer du ska ringa.

 

På samma sida har du ditt Installations ID som du ska uppge och lite längre ner så finns det ett antal rutor där du ska skriva in din "aktiveringsnyckel".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...