Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Värdelös dator...!


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Tjena!

 

Min dator verkar aldrig fungera bra. Den har alltid nåt skit för sig och verkar vara totalt instabil. Rätt som det är startar den om sig (skickar upp en bluescreen i en millisekund och startar om, oftast 2 ggr på raken eller fler). WMP brukar ofta orsaka nåt problem och måste stängas ner, samma med internet explorer ibland. Hade btw nästan skrivit klart detta meddelande nyss men så fick IE ryck och stängdes ner. *frustrerande*

I förra sommaren någon gång skaffa jag ett uppgraderingspaket till datorn innehållande Moderkort EPOX EP-8K9A7i socket A, AMD Athlon XP2200+ 2.083 Ghz, 256MB DDR CL2.5 PC3200, GlacialTech CPU-fläkt. Gjorde total ominstallation av WinXP i samma veva. Verkade funka ok utom att en del spel inte fungerade såsom Warcraft 3 + exp. och Counter-strike. Hade en del bluescreens då, 95% av WC3-spelen slutade i omstart för skärmen hakade upp sig och blev svart. Led tydligen av för lite Ram-minne så jag köpte ett beg. av en snubbe, ett Kingston 512MB DDR PC3200. Verkar ändå som att datorn slukar allt RAM jag har (Använder inte mitt gamla ihop med detta utan bara det nya ensamt).

Sen var det på tapeten om jag hade dåligt grafikkort så jag köpte ett beg. GForce FX 5600 Ultra. Verkar fortfarande vara seriösa problem med datorn och counter-strike fungerar inte nu heller.. Har iofs slutat spela det ändå.

Min diskettläsare vägrar läsa disketter också även fast det står att den ska funka bra. Den vill formatera om sen säger den att det inte finns nån diskett.

Har börjat undra om det är nåt mer som inte är kompatibelt med datorn som gör den helt galet dålig. Har vår andra dator ihopkopplad med denna genom en D-link och den beter sig precis likadant. Min dator är i princip underklockad, körde den på 2.083 förut men nu kör jag på 1.67 Ghz.

Kan det vara nätaggregatet eller att den blir för varm etc? Kör ett Motherboard program som just nu visar att min CPU ligger på 41 grader C. Skulle behöva ett program som läser av mina hårdvaruenheter samt mjukvara och som kan säga till om nåt inte står rätt till.

 

Tack på förhand!

//Nicke

 

[inlägget ändrat 2005-02-20 21:25:50 av Nicke18]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som du fått lite diverse maskar/trojaner/virus. Har du brandvägg, antivirus?

 

<^> To Boldly Go Where No Man Has Gone Before <^>

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

1.Formatera burken!

 

2.Uppdatera bara nödvändiga, kritiska update från microsoft.

Klicka vektyg på IE och update tills sp2 dyker upp installera inte den!!

 

 

3. Använd AVG antivirus (Freeware auto update) det funkar supperb tanka hem: "Avg70_free"

 

http://free.grisoft.com/freeweb.php/doc/2/

 

Installera Spybot bocka på tea timer vid installation och updatera.

 

http://www.download.com/3001-8022_4-10289035.html

 

3. Använd en brandväg ZoneAlarm eller sygate...

 

http://www.download.com/3001-10435_4-10346118.html

 

4. secretmaker är nästan ett måste tanka hem här ifårn

 

http://www.download.com/3001-7786_4-10364156.html

 

Lycka till & Keep´n touch

 

Ps.Att inte skydda sig med Antispy, Virusskydd,spamhunters och brandvägg är lika med allt du har beskrivit + mycket mer..

 

 

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2005-02-20 22:41:30 av Raptorius]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill nå bästa möjliga prestanda och stabilitet lönar det sig även att uppdatera drivrutiner till grafikkortet, ljudkortet, moderkortets chipset samt eventuellt moderkortets bios.

 

 

Cell-processorn i Playstation 3 kommer att vara 10 gånger snabbare än dagens datorprocessorer...Tro om ni vill.

 

Amd 64 3000+ MSI K8T Neo FIS2R 2x512mb DDR400 Club3d 9600xt Maxtor 80gb xp sp2

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker det låter som att din hårdvara har lite problem med att funka tillsamans...

[____________________]

 

Mvh Ledin

 

Pentium 75mhz 12mb minne 80mb hårddisk OS/2

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej!

 

1. Verkar vara en bra idé.

 

2. Jag har bara uppdaterat de som verkar vara användbara + en del till som kan vara bra och jag vet sen innan att sp2 e skit så jag har inte en tanke på att fixa det.

 

3. Jag kör ett annat gratis antivirus: Avast som jag blivit tipsad om. Verkar funka bra.

 

Laddar hem de övriga programmen du tipsat om. Har AdAware sen tidigare..

 

Har en D-link kopplad till modemet.

 

4. yes, sir!

 

Ska se om det kommer bli bra.. Lär återkomma i annat fall =)

 

Tackar!

 

 

[inlägget ändrat 2005-02-21 20:39:16 av Nicke18]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...