Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sub-titles.


Miami vice

Rekommendera Poster

Hej !

Är det nån som känner till något vettigt program där man kan föra in text (sub filer) in i dvd rippar, avi eller div-x filer som man sen kan bränna ?

Det går ju lätt att införa subs i avi filer som en data mapp och bränna i Nero, men då måste man välja det först på Dvd menyn och det känns lite besärligt.

Jag har kollat in en del forum på nätet men det kräver att man har ett halvt dussin programvaror.

Nån som har nåt bra tips ?

 

/ Warren.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Om du tvunget vill se filmerna på TV/DVD spelaren så finns det ju DVDR rippar också. Om du därimot kan tänka dig att se filmerna på datorn ist så finns det ett program som heter VobSub som fungerar bra till att mixa ihop subfilen med DivX och XViD. Du kan hämta mycket info på sidor såsom www.VideoHelp.com, www.divx-digest.com och nya/bra svenska undertexter (subfiler/subtitles) kan du hitta på www.undertexter.se. Detta är endast skrivet i informationssyfte. Gör inget olagligt där hemma!

 

// ReD_BuLL

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej !

Tack för ditt svar.

Givetvis så har jag inga olagliga aktiviteter för mig här utan är intresserad i rent informativt syfte.

Dock är jag bara intresserad av programvaror som tillåter mig att spara filer med inlagda subbar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Du kan konvertera .avi filen till .mpg fil med program såsom TMPGEnc och VirtualDub inkl sub tillbehör till Vd. På så sätt blir filmen kanske 1400-2000 mb stor ist för ca 700 mb (detta beroende på vilken kvalitet du vill ha, du kan dock aldrig få högre kvalitet än original .avi filen har.) Men på så sätt ska du kunna få in sub filen permament i f*lmen. Finns guider för detta på www.VideoHelp.com under flikarna Convert och Edit

 

Och ge inte upp om du misslyckas dom första gångerna, det tar tid att lära sig hur du får in allt korrekt - subfilerna, ljudet och bilden om du nu ska konvertara om dom. Även detta är endast skrivet i informationssyfte. Gör inget olagligt där hemma!

 

// ReD_BuLL

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...