Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Omflyttning av kort


danh35

Rekommendera Poster

Hej!

 

När jag flyttar om kort mellan olika PCI-platser i datorn så får jag upp ett meddelande om att ny maskinvara har hittats. Jag undrar om detta är normalt när det är samma kort som flyttas runt och inte några nya som installeras? Någon som kan förklara varför i så fall?

 

Dan

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta borde vara normalt. Det händer då varje PCI-plats ofta har en egen IRQ-adress (Interrupt Request). Om en hårdvara flyttas till en ny PCI-plats med en annan IRQ-adress så tror datorn att det är en helt ny hårdvara.

 

---------------------------------------

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

[inlägget ändrat 2005-02-07 22:34:53 av Warwolf]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okay, tack för ditt svar Warwolf. Hur är det med drivrutinerna då? Dessa ska man väl aldrig behöva installera om bara för att man flyttar ett kort? Nu har jag bara flyttat kort som klarar sig med Windows egna drivrutiner men låt säga att jag flyttar ett kort till vilket jag själv installerat drivrutiner.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är svårt att svara på eftersom jag har annat att göra och roar mig med andra saker än att flytta kort i datorn.

Du kan ju försöka besvara din egen fråga genom att testa själv när nästa tillfälle ges och återkomma med ett svar?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det finns ju intressantare saker att ägna sig åt men orsaken till omflyttningen var att jag ville ge mera plats åt mitt nya grafikkort.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var skönt att höra, jag trodde att du hade fått "snurren" :)

 

När du väl har installerat drivrutinerna så bör operativet begripa hur det skall hantera din hårdvara.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

I de flesta fall hittar windows drivrutinerna till kortet du flyttat till en ny plats efterssom de finns installerade sedan tidigare...

 

Svar från en som roar sig med att flytta runt kort :D

 

Andréas

www.epradius.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...