Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

städa


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej!

Jag heter Anders och prenumererar på er tidning PC för Alla, Kundnummer 4100236.

 

Jag sitter och försöker rensa datorn och kan inte påminna mig att jag sett i er tidning hur man tar bort dessa två ?minnen?,

 

1.                   I Explorer som jag använder så finns det ett adress fält, när man trycker ner en tangent så kommer det fram ett ner rullnings fält där det står var man tidigare varit. Om man vill rensa bort alla dessa adresser, var tar man bort det någonstans?

 

2                    Det samma gäller i Windows Media Player och Quick time Player, det man har tittat på i dessa båda film programmen, hur tar man bort ?adresserna? till de senast tittade på.

 

Med vänlig hälsning

Anders

 

Var vänlig svara mig även via mailen,tack

 

Anders Hansson

anders.w.hansson@home.se

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för internetexplorer gå in i registret under hkcu\software\microsoft\internet explorer\typedurls och ta bort allt därifrån...

 

liknande för mediaspelaren

[____________________]

 

Mvh Ledin

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I internet explorer behöver man inte gå in i registret för att ta bort detta ...Du kan istället starta IE > gå in på Verktyg menyn > välj Internet Alternativ > fliken Innehåll > Knappen Kompletera Automatiskt ...där finns en bockruta du kan ta bort framför Web adresser. (du kan om du vill också klicka på Rensa Tidigare på fliken allmänt för att plocka bort lite mer)

 

 

[bLÅ]

//Micke

Support Engineer

Microsoft Personal Support

[/bLÅ]

[FET]

Inlägget är inte förknippat med några garantier eller ansvarsåtaganden av vilket slag det vara må, det medför heller inte någon överföring av rättigheter. Användning av informationen i inlägget sker på egen risk. Användning av förekommande script, datorprogram eller liknande regleras av villkor som finns på Microsofts hemsida

[/FET]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå till verktyg, sedan internetalternativ och välj rensa tidigare.

 

 

Sverige, Finland, Frankrike och Nederländerna anklagas av EU-kommissionen för att favorisera Intel vid upphandling av datorutrustning.

 

Amd 64 3000+ MSI K8T Neo FIS2R 2x512mb DDR400 Club3d 9600xt Maxtor 80gb ATA/133 xp sp2

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De senast öppnade filerna i Mediaspelaren hittar du i registret;

 

HKEY_USERS\S-1-5-21-1390067357-583907252-682003330-1003\Software\Microsoft\MediaPlayer\Player\RecentFileList

 

I QuickTime går du den här vägen:

File –> Open Recent –> Clear Menu

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...