corneliu99 Posted February 4, 2005 Share Posted February 4, 2005 Hej, Jag har ett problem med at windows stänger av filhanteraren när jag försöker använda filer som jag läst in från en analog videokamera med hjälp av Hauppauge PVR150 (= TV mottager + lite annat. Windows skyller på 'exekveringsskydd', nån SP2 funktion. Går det att stoppa? Bör jag avinstallera SP2? [inlägget ändrat 2005-02-04 17:08:27 av corneliu99] [inlägget ändrat 2005-02-04 17:09:08 av corneliu99] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haakon Posted February 5, 2005 Share Posted February 5, 2005 Du kan ju försöka att undanta programmet från DEP ('Data Execution Prevention'). Kontrollpanelen -> System -> Avancerat -> Prestanda -> fliken 'Data Execution Prevention' Link to comment Share on other sites More sharing options...
corneliu99 Posted February 6, 2005 Author Share Posted February 6, 2005 Tack Haakon, jag försökte tidigare men det gick inte, nu fungerar det. Vete tusan varför. Jag gissar att windows lägger in program som 'kraschat' i listan 'övriga program', därefter kan man undanta dom från exekveringskyddet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.