Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Fil "nnkiea.exe", Farlig?

kicki112

Recommended Posts

Hejsan!

Jag får meddelande från mitt antivirusprogram att filen "nnkiea.exe" som ligger i Windows-mappen försöker ansluta.

Vad är det för ett program? Är det virus eller...

Vänliga hälsningar

Kicki

"Carpe diem"

Jag har försökt söka på filen, men får ingen träff what so ever. Eftersom ditt virusprogram varnar så bör du nog ta det på allvar. Har du ett vanligt faxmodem? Min tanke är att eftersom den försöker ansluta kanske du har blivit modemkapad.

Jag har ASDL-modem. Jag försökte klippa ut filen och lägga den på ett annat ställe, likaså försökte jag döpa om den men det gick inte eftersom den användes av ett program. Eftersom jag inte hade något annat än Windows öppet så kan det ju vara en fil som ska finnas där. Jag har inte tillåtit den att ansluta någongång än. Men Pandan (Antivirus) varnar även för andra vanliga program, som Windows Media Player mm.

Kom på en grej, har du kollat om du har den i din dator? Jag kör Windows XP home.

Vänliga hälsningar

Kicki

"Carpe diem"

Hej på dig

Jo jag kollade om jag hade den i min dator. Det hade jag inte. Jag har XP pro. Ett annat alternativ du kan pröva är att köra en onlinescan för att se om den scannen upptäcker något. Ett onlinesökningsprogram (det blev långt!)är Trendmicro. Du hittar det på:

http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

Jag tycker det är ett bra program.

Ha det

Hej igen Ludde49!

Tack för hjälpen! Trendmicro kunde hitta det. Det är en trojan som turligt nog inte är jättefarlig men onödig att ha på datorn.

Jag har avslutat processen och ska ta bort filen nu.

Tack för din utmärkta hjälp!

Kicki

"Carpe diem"

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...