Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Wlan


akabakabla

Rekommendera Poster

Hej...

 

Jag får mig en handdator snart..en ipaq rx3715.. Jag har dock inte trådlös router hemma, och det kostar ju en del att köpa..

 

Så jag tänkte höra om det går koppla in en sån där Usb-Wifi-Stick i usb porten och sen surfa från datorn som har usb sticken ikopplad? Datorn är kopplad till kabelbredband genom en router å nätverkssladd..

 

I annat fall.. vet nån om det finns gott om hotspots att koppla upp sig på?

 

Tacksam för svar!

 

[inlägget ändrat 2005-02-02 13:21:31 av akabakabla]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Routern måste kunna ta emot din trådlösa signal, så du måste både köpa en trådlös router och ett trådlöst wlan(wifi)-kort.

 

 

Sverige, Finland, Frankrike och Nederländerna anklagas av EU-kommissionen för att favorisera Intel vid upphandling av datorutrustning.

 

Amd 64 3000+ MSI K8T Neo FIS2R 2x512mb DDR400 Club3d 9600xt Maxtor 80gb ATA/133 xp sp2

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

För att kunna surfa trådlöst hemma hos dig måste du ha en router som klarar av att sända trådlösa signaler, samt ett kort som kan mottaga trådlösa signaler. Eller om du har ett trådlöst nätverkskort i din stationära dator som du kan dela ut internet med och köra som router till din IPAQ.

 

------

Även de bästa är sämre än mig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så en Wlan usb stick funkar inte som trådlöst nätverkskort?

 

Jag får in internet genom sladd i den staionära datorn, sen kopplar jag en usb wlan stick i den stationära datorn, och låter handdatorn (som har inbyggd wlan) koppla upp sig till den. ?

 

//Andreas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Gäst idgadmin

Hej

Är i liknande sit som akabakabla.

Bärbar D AMILO M1425. Den har Wlan. Nu skulle jag vilja ansluta den till mitt nätverk. Borde finnas en tillsats som kan kopplas till beintlig router som kan ta emot signalen från den bärbara datorn AMILO M1425. Övriga datorer har nätverkskabel. Rör det sig här om nödvändigheten av ett "paradigmskifte" dvs gå från kabel till trådlöst för alla datorer?! =Business as usual?

Money makes the world go round

 

Någon som vet på råd?

 

 

Hälsningar

Totalfat112

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...