Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

speed touch 510 och Dlink 604


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Ställs inte DHCP till Auto i modemer när man gjort en resett av modemet...

[inlägget ändrat 2005-02-10 23:03:49 av Karjam]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Gäst idgadmin

 

Jag höll på att bli helt galen tills jag hittade den här sidan, jag registrerade mig bara för att säga TACK till alla som skrivit i den här tråden och framför allt till foogy som sade det självklara(?) :) Nu funkar routern med glocalnet!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

För att väcka liv i tråden igen...

 

Jag har samma problem, men det löser sig inte med de åtgärder ni har angivit.

 

Jag misstänker att mitt problem kan ligga i routerinställningarna. Trots att jag resetar routern och skriver in mitt Glocalnet-lösenord i PPPoE-inställningarna (i Wizard) så finns det för många "stjärnor" i fältet för lösenordet när jag har tryckt på 'apply'.

 

Alltså: Glocalnets lösenord är 8 tecken, men efter Wizard-installationen finns det 11 tecken under användarnamnet, i fältet för lösenordet.

 

Någon som har en teori om detta?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

satt med problemet igår och löste sig med denna spalt samt en spalt till, i d-link kan man sätt mtu till 1400 i stället för 1436(eller nått sånt som står default) läste att det har med paketstorleken att göra och glocalnet kör med annan paketstandard. när jag gjorde det rullade det igång utan vidare strul. ( men under 4h tidigare hade jag inte kollat denna sida, puhhh svettigt värre)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Hej jag har skaffat mig en router av märket d-link och ansluter på så vis till den skara som har en del problem...

 

De är en D-LINK DI-624+ AIRPLUS XTREME G ROUTER 802.11G, och mitt moden är av samma märke som alla andras nämligen ett speed touch 510.

Och det fungerar inte finns det någon som hat en universal lösning på detta problem eller...

 

Verkar som om alla har sitt egna lilla sätt. För övrigt är det Tele2 som levererar mitt ADSL å de säger att det inte är möjligt att kora dessa två komponenter ihop vilket jag har svårt att tro.

 

Hjälp mig någon...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...