Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lägga länkar på skrivbordet?


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Finns det något sätt att lägga länkar på skrivbordet? Visst kan man lägga genvägar till hemsidor där men det hade varit snyggare om hade en kolumn t.ex. längst till höger på skrivbordet med länkar i form av text. Går detta att göra i WinXP? Om inte finns det något program som löser det?

 

 

/Quackster

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

 

Om jag har fattatat de rätt?

 

Så gå upp till Vertyg--> Arkiv-> EGENSAKPER sen där så kan du änfra alt3rnativ!

 

Ha det!

Helren

Det finns många som anser det vara förmer att hållas för mästare än att vara det

AMD Athlon Barton 2,17Ghz,1024Mb Ram, 120+80Gb,Radeon 9600 256Mb

AMD Athlon 1,8Ghz, 256Mb Ram, 32Mb Geforce, 40Gb Hd

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Verktyg eller arkiv? I vilket prog menar du?

 

Jag vet inte om jag var tydlig nog vad det var jag eftersökte. Ska försöka förtydliga. På skrivbordet så vill jag helt enkelt kunna skriva text i form av länkar till websidor. Detta för att slippa starta Internet Explorer och sen skriva in vilken sida jag vill till... Då behöver jag bara trycka på länken för att starta webläsare och hamnar direkt på websidan jag vill till....

 

/Quackster

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spara länken som Favorit, sen kan du högerklicka på länken och välja "Skicka till" och välja skrivbordet.

 

Jag fattar dock inte varför du inte orkar starta webläsaren och från favoritmenyn välja den sida du vill till, utan väljer att dränka skrivbordet med länkar?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej

 

Du har ju i princip redan en sådan lista om du utnyttjar Favoriter i startmenyn.

Om inte Favoriter visas i startmenyn så högerklickar du på "aktivitetslisten" och väljer "egenskaper".

Sedan fliken "start-menyn" och "anpassa".

Sedan fliken "avancerat" om du har vanlig startmeny (ej klassisk startmeny)

Välj där att menyn Favoriter skall visas.

 

Då får du en lista i "startknappen-favoriter" som du kan klicka dig ut på.

Du behöver inte ha webbläsaren öppnad för att detta skall fungera.

 

ha de

Amos

 

Ps. kom på en sak till som du kan göra, och det kanske ligger mer i linje med det du frågar om egentligen.

Du kan dra in ikonen för en webbsida i "länkar".

Sedan kan du högerklicka på aktivitetsfältet och välja "verktygsfält".

Sätt där en bock i "länkar" så visas den längst ner till höger på aktivitetsliten.

Klicka på den så får du upp en lista på webbsidorna längst nere till höger på skrivbordet.

 

 

[CITAT]När pengar talar är sanningen stum

Ryskt ordspråk[/CITAT]

 

 

[inlägget ändrat 2005-01-30 03:05:25 av Amos Bronson Alcott]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Det där med att skicka genvägen till skrivbordet vet jag hur man gör och det är inte det jag är ute efter då skrivbordet i så fall skulle bli belamrat med ikoner.

Jag har dock löst probelmet själv:

Om man högerklickar på skrivbordet och väljer egenskaper. Där klickar man på fliken skrivbord och knappen anpassa skrivbordet. Sen trycker man på fliken webb... Där kan man välja att visa en websida på skrivbordet. Om man då skapar en egen websida med dem länkarna man vill använda sig av och väljer att högerjustera dessa på ett snyggt sätt och sen gör stegen ovan så har man sin hemsida på skrivbordet med länkar (i form av text, inte ikoner) på ett snyggt sätt på skrivbordet.

Ett tips är att peka med muspekaren på kanten av den hemsida man har valt att lägga på skrivbordet (dubbelriktad pil) och dra till höger till den storlek man vill ha.

Det enklaste sättet är att skapa sin sida i word och sen spara som webarkiv eller websida om man föredrar det.

 

/Quackster

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

[inlägget ändrat 2005-02-01 12:01:33 av Quackster]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...