Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kommer ej åt nätet


Curre Hallberg

Rekommendera Poster

Curre Hallberg

Har en Fujitsu Siemens bärbar dator som börjat konstra då jag vill ut på nätet. Det började med felmeddelandet "Machine Debug Manager has encountered a problem and needs to close". I samma situation har även felet "Wdrk32.exe has encountered etc..." dykt upp. Det senaste då jag klickar på Explore är felutskriften "The instruction at "0x77f51e3f" referenced memory at "0x32017800". The memory could not be "written". Click on OK to terminate the program." Rubriken till felmeddelandet är "adp module bargains.exe Application error."

I vilken ände ska man börja för att komma till rätta med problemen? Tacksam för hjälp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Startup Name X Win32 DRK Driver

Process Name Details wdrk32.exe

Added by the WOOTBOT.CY WORM!

Aliases Backdoor.Win32.Wootbot.gen

W32/Gaobot.worm.gen.e

 

Detta speciella verktyg för alla kända versioner av bakdörren Agobot från mars 2004. Verktyget kan laddas ner från....

 

ftp://ftp.f-secure.com/anti-virus/tools/f-agobot.exe

 

Desinficeringsinstruktioner kan läsas här:

 

ftp://ftp.f-secure.com/anti-virus/tools/f-agobot.txt

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Curre Hallberg

 

Har kört agobot.exe men den hittar ingen smittad fil. (Jag hade tidigare avlägsnat ganska många suspekta filer med adware). Fortfarande kommer jag inte ut på nätet. Medd. "Machine Debug Manager has encountered a problem..." kommer när jag försöker ta mig ut. Vid en del försök kommer medd."The instruction at "0x77f51e3f" referenced memory at "0x32017800". The memory could not be "written".

Tacksam för nya råd.

Mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...