Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Mediaplayer krånglar


KjSp

Rekommendera Poster

Mediaplayer krånglar fortfarande. Video spelas upp med bild men utan ljud. Om jag gör om dem i Moviemaker till wmdfiler hörs ljudet. Wavfliler som görs om till wmafiler hörs också. Jag får felmeddelandet" ett fel uppstod, när codec hämtades" resp. "Ett okänt fel uppstod i Mediaplayer."

Jag har avinstallerat och installerat om både version 9 och 10. Jag har hämtat alla möjliga codecs. Innan jag installerade Service pack 2 fungerade allt som det skulle. Om detta bara är ett sammanträffande i tiden eller har med saken att göra, kan jag inte avgöra.

KjSp

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja med att avinstallera ALLA codecs du har. Ladda sen ner K-Lite Codec Pack 2.34 Full

 

http://home.hccnet.nl/h.edskes/mirror.htm

 

Installera det, tryck bara på nästa/next hela tiden. När du kommer till inställningarna för MediaPlayer Classic, kryssa då i allt. Sen ska du kunna spela allt som det ska

 

K-Lite Codec Pack 2.34 Full innehåller både encoding- och decoding codecs.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag försökt det här också, men det fungerade inte. Jag tror att det är något annat än saknade codecs, som är felet. Men vad?

KjSp

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Gäst idgadmin

 

Hej! Kanske du av misstag klickat på knappen ljud längst ned till vänsterpå skärmen? Det hände mej nyligen.

Med vänlig hälsning

Creson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det hade jag inte gjort. Jag har haft långa diskussioner med Microsoft support, men inte heller de kunde förstå, vad som hade gått snett. Eftersom det helt klart hade med Service Pack 2 att göra, slapp jag till och med betala.

Nu har jag installerat om Windows XP och allt fungerar som det ska, även Service Pack 2.

Det som ändå var bra med det här krånglet var, att jag lärde mig en hel del och att jag dessutom fick tillfälle att partitionera hårddisken på ett smartare sätt.

/KjSp

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...