Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorproblem


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej

 

Jag har en dator som inte riktigt funkar som den ska. Det är en kraftfull dator som ska klara av det mesta. Eftersom jag spelar mycket spel så blir jag extra arg. Ofta när jag ska spela så hinner jag spela i ca 5-10 min, sedan lägger datorn av och startar om. Jag har försökt att ominstalliera windows men problemet kvarstår, faktum är att problemet kommer mitt i installationen.

 

M.V.H

 

Chrille

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

gå in i bios och kolla tempen på din cpu/processor och kolla så den inte är för varm eventuellt kolla så att shut down temperature inte är för lågt ställd

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon del av datorn verkar vara ostabil/inkompatibel med det övriga systemet. Processorn måste passa in för att få datorn igång och den borde inte bli överhettad om den installerats rätt...

Återstår alltså minnena och grafikkortet.

 

Minnena kan gå på för hög frekvens, eftersom vissa moderkort/processorer hanterar minnen extremt snabbt. Gå in till BIOS (tryck DEL vid omstarten) och ändra:

Memory speed till 333 mhz eller 266 mhz

tRCD (ras to cas) till "4"

CAS till "3"

 

Grafikkortet kan också vara ostabilt av någon anledning. Ändra i bios:

Agp speed till "4x"

Agp fast writes till "OFF"

Agp aperture size till "128MB"

 

 

Sverige, Finland, Frankrike och Nederländerna anklagas av EU-kommissionen för att favorisera Intel vid upphandling av datorutrustning.

 

Amd 64 3000+ MSI K8T Neo FIS2R 2x512mb DDR400 Club3d 9600xt Maxtor 80gb ATA/133 xp sp2

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Ja vi har också misstänkt detta och vi har ringt supporten men de bara nobbar oss. De säger att vi ska göra en systemåterställning, vilket vi har gjort ett antal gånger nu. har många kompisar som säger att det är fel på hårddisken.

 

TFS

 

Christoffer

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...