Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

crashande Siemens S40


rollo

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har precis skaffat en Siemens S40 som är underbar att jobba med, men, jag har lyckats crasha telefonen vid två tillfällen!

 

Det var när jag skulle uppdatera min telefonbok på sim-kortet. Telefonen hängde sig vid uppdateringen av posten och jag var tvungen att stänga av telefonen för att kunna använda den igen.

 

Jag har pratat med Siemens och de säger att detta problemet fanns i den gamla programvaran i telefonen, men programvaran i min är den senaste, dock är mitt sim-kort 2 år gammalt. Enligt Siemens skulle detta kvitta.

 

Är det någon annan som varit med om samma problem?

 

rollo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Rollo!

 

Jag har aldrig lyckats krascha en mobiltelefon. Har Nokia, men ändå!

 

Kanske Microsoft som är inblandat ;)

 

/Stefan.E

 

 

 

**************************************************

Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig lyckats krascha en mobiltelefon. Har Nokia, men ändå!

 

Min T28 kraschade efter att ha varit igång oavbrutet i 6 månader, den tappade kontakten med nätet så jag blev tvungen att starta om. Fy, vilket buggigt OS i Ericsson. Tacka vetja irländska järnvägarna; som hade sitt signalsystem med VMS igång i 18 år utan driftavbrott, där har MS(och Ericsson) lite att lära ;-)

 

 

 

 

/PaleRider

- Mandrake Linux 8.0 är ute nu, MS Windows är mer än ute...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Siemens S40 är tydligen fylld av problem. Jag kan inte så mycket om telefonen i sig, men jag har fått för mig att det är en uppfräschad bosch-telefon. Tidningen Mobil brukar ha bra koll, och sätta bra press på tillverkarna. Vänd dig till dem. http://www.mobil.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok... och vad har detta med microsoft att göra öht... ?

 

Man kan inte precis påstå att en mobiltelefon har ett os, mer en applikation, och 6 månaders användande kan man inte heller påstå är buggigt.

 

Jag trodde "min dator är bättre än din" försvann i samband med dmz's införelse av pc(ja jag menar det allsmäktiga orginalet inte den nya kopian)...

 

 

 

 

 

/

Trocad since it's almost like trocadero

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok... och vad har detta med microsoft att göra öht... ?

 

Inget. Förutom föregående post; som paranoidskt misstänkte att MS haft ett finger med i spelet vad gäller S40. Tveksam misstanke såklart ;-)

 

Man kan inte precis påstå att en mobiltelefon har ett os, mer en applikation, och 6 månaders användande kan man inte heller påstå är buggigt.

 

Strikt uttryckt, har en mobiltelefon faktiskt ett OS. Om än oerhört primitivt. GUI:t som vi ser är en applikation, förstås. Om den applikationen hör till OS:et eller inte, är inte alldeles lätt att avgöra; jmfr med Windows 98 och IE4...6 månaders användande ? Jo, det verkar bra. Fast posten var juh ironisk, om det inte gick fram. Men ändå, om OS/applikation verkligen är så primitiv som man tror; borde det inte fungera så länge hårdvaran fungerar då ?

 

Jag trodde "min dator är bättre än din" försvann i samband med dmz's införelse av pc(ja jag menar det allsmäktiga orginalet inte den nya kopian)...

 

LoL ;-) Den försvann. Men här bredvid på e-forum har vi "datorkrig", sprider visst dåliga influenser..hmm...

 

 

/PaleRider

- Mandrake Linux 8.0 är ute nu, MS Windows är mer än ute...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Trocad!

 

Att Microsoft skulle vara inblandat skrev jag bara av ren ironi, eftersom alla har så ont av Microsoft. Att deras OS är kraschbenägna med mera.

 

Trodde du förstod ironin...

 

/Stefan.E

 

 

 

**************************************************

Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...