Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ZoneAlarm minns inte


Alias???

Rekommendera Poster

Vid sidan om min huvuddator, där jag har ZoneAlarm Pro installerad, så har jag också en testdator där jag installerat gratisversionen av ZoneAlarm.

 

Varje dag frågar denna mig om tillåtelse att låta IE, antivirusprogrammet AVG etc få tillgång till internet. Detta trots att jag klickar i rutan "Remember this" (eller vad det nu står).

 

Vad gör jag för fel - eller är det så gratisversionen ska fungera?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så gratisversionen fungerar jag använder den själv och för mig funkar det bra tyvärr så vet jag inte vad som kan vara fel.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar!

 

Då är det bara att hoppas att ngn annan haft samma problem som jag occh som kan berätta hur han/hon löste det. Kanske måste jag - som 927 skriver - installera om och se om det fixar det hela ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Eftersom jag har ZoneAlarm Pro - och är utomordentligt nöjd med det - så vill jag helst hålla mig till samma program i gratisversionen. Men ...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej

 

Det skall fungera att göra som du gör, det gör det för mig.

Ominstallation eller Sygate är säkert ett gott råd.

 

Men du kan ju för experiments skull gå in i Zone-Alarms programkontroll och manuellt göra t.ex IE och antivirus "allowed".

Sedan starta IE och se om den kommer ihåg det.

(fast det är ju något fel om man skall behöva göra så, man kanske inte kan lita på brandväggen riktigt i så fall)

 

ha de

Amos

 

 

[CITAT]När pengar talar är sanningen stum

Ryskt ordspråk[/CITAT]

 

 

[inlägget ändrat 2005-01-26 19:24:42 av Amos Bronson Alcott]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...