Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Telia ASDL/Nät-spel


MacDeath™

Rekommendera Poster

MacDeath™

Streko!

Äntligen någon som fattar vad jag pratar om, och tydligen har samma problem. Efter att ha suttit med Telia support i timmar (mestadels i telefon kö) lovade dom att antingen via brev , mejl, eller telefon kontakta mig. Det har nu gått 3 veckor utan svar! Fy F-n för Telia

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Nordlander

Borde du inte heta MacDeath om du hatar mac? Låter ju lite konstigt annars! (korkade mac-fan!)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MacDeath™

Vet hur det känns..precis då man har nån på siktet så stängs linan av =( Fruktansvärt irriterande.

Med tanke på svaren du fått på din tråd verkar det vara mkt folk som inte lirar nätverksspel som svarar här....

Föreslår att du hoppar över till MacPressens forum (www.macpressen.se) och fortsätter diskussionen där. Är ett gäng UT/Q3/mfl spelare där som har EXAKT samma problem. Kolla under spelforumet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lirar Counter-Strike hela tiden. Ibland 4 timmar i sträck. Totalt över min ADSL uppkoppling har jag tankat minst 150GB sen jag fick det (förra hösten) och jag har aldrig blivit nedkopplad på något sätt. Behöver aldrig logga in heller såvida jag inte stänger av datorn över natten. Problemet ni har måste vara Mac relaterat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

robert aden

Problem 1 verkar vara att Telia inte kollar efter den trafik som alstras mot spelservrar och därför stänger pga inaktivitet ( kan det vara så att bara TCP kollas och spelen använder UDP ? ).

 

Problem 2 verkar vara att MacOS inte multitaskar när man lirar och att programmet som ska hålla linjen uppe därför stannar i bakgrunden och slutar skicka trafik.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MacDeath™

Tack Robert.

€ntligen ett svar som verkar sprida lite ljus(?) Det har pratats en del om att en brandvŠgg skulle vara lšsningen. Jag har provat med "Norton Personal Firewall" , men det har inte hjŠlpt. Skall jag vara Šrlig sŒ vet jag inte riktigt hur jag skall stŠlla in NPF, men jag har nog testat alla varianter, utan resultat = blir ŠndŒ nerkopplad. Vet nŒgon som har NPF vad jag skall gšra???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAg tror jag har fått nån pejl på saken nu... Snackade med en som snackat med telia o han sa att problemet låg hos dom... eller så kan det ha med nätverkskorten på vissa av G4:a macarna o imacarna...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...