Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Telia ASDL/Nät-spel


MacDeath™

Rekommendera Poster

MacDeath™

Har äntligen fått mitt ADSL ,och det är som natt och dag jämnfört med mitt 56k. Jag har en Ping på ca 20, mot tidigare 5-600. Men... jag blir nerkopplad efter 10-20 minuter.Vet någon hur man "lurar" modemet? Jag har testat alla "Stay on-Line" prog/Apps på VersionTracker,(Tror jag!) Om inte det finns något sätt så borde Telia varna för detta...HJÄLP!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör själv med Macic och jag känner massor med folk som kör det utan problem.. Funkar inte längre om man kör flera datorer på samma ADSL-modem utan då måste man sätta en router emellan..

 

Prova ställ ner "reconnect interval"

 

/nix

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MacDeath™

Macic är jätte bra i sig självt, men det verkar inte fungera i "bakgrunden" när jag spelar Q3!? Har provat med 1 minuts intervall, men blir ändå ur loggad när jag spelar. Men så fort jag stänger Quake 3, loggar Macic in mig igen. Kör bara med 1 B/W G3 300 MHz. OS 9.1

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Telia Adsl och har inga problem med det, kan vara uppkopllad i en heldag utan att bli nedkopplad funkar utmärkt!!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ADSL från BoNet. Fungerar perfekt men hastigheten är bara knappt godkänd.

 

"First they ignore you. Then they laugh at you. Then you win." - Gandhi

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MacDeath™

Har varit i kontakt med Telia kundtjänst ett otal gånger och fått de mest skiftande och flummiga svar,(skönt med kompetent personal:p). Sista gången var det någon som nämde att jag skulle installera en "Brandvägg" och att mitt problem beror på att "någon låg och sniffade på spel servern "??(Låter nästan fräckt). Min fråga till alla som har ett fungerand Telia ADSL, har ni en "brandvägg", och i så fall, finns det någon gratis ni kan tippsa om????

HJÄLP!!!

 

[inlägget ändrat 2001-06-21 19:20:13 av MacDeath™]

[inlägget ändrat 2001-06-21 19:20:59 av MacDeath™]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Doh, ännu en Mac-tråd som jag faller för ;)

 

http://www.tinysoftware.com/pwall.php är klart bättre än ZoneAlarm - men finns inte för Mac. Jag var dock rätt övertygad om att ZA inte heller finns till Mac? *förvirrad*

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

[inlägget ändrat 2001-06-21 20:29:57 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Direkt kontroll över reglerna som en klassisk brandvägg - utförlig teknisk info såfort en request görs... bra för den som tycker om mer kontroll helt enkelt ;)

 

Dessutom trevligare gränssnitt, men det är nog en fråga om personlig smak...

 

 

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MacDeath™

Okey. Den här tråden drog iväg åt fel håll, så, återigen . Är det någon där ute som har Telia ADSL, Kör MAC!, Och kan spela(Nät) Quake3,UT, o.s.v, Utan att bli ned-loggad efter 10 minuter?? I så fall, HUR???

 

Glad midsommar!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också märkt att MacIC inte fungerar i bakgrunden när man kör t ex Ureal. Att Telia kopplar ner en när man kör ett nätverksspel måste bero på att de bara kollar efter trafik på standartportar som http och mail. Eller? Hursomhelst är det ruskigt irriterande och de borde skämmas. :)

 

Fast jag trodde inte det var så kort som 10 minuter? För mig brukar det nog snarare röra sig om en halvtimme.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MacDeath™

Opppsss!! Har ingen märkt att jag stavat fel?? ADSL heter det ju!:o Inte undra på att jag inte får några vettiga svar! Nedrans Anal-Fapet!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Opppsss!! Har ingen märkt att jag stavat fel?? ADSL heter det ju!:o Inte undra på att jag inte får några vettiga svar! Nedrans Anal-Fapet!!!

 

Johodå, jag märkte det :-)

 

Men jag sa inget, för nästan alla stavar ju fel till ADSL ändå ("Digital Subscriber Line" är det ju... INTE "Subscriber Digital Line").

 

Jaja, nu har jag varit tillräckligt mycket besserwisser för i dag.

 

/Björn G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MacDeath™

Jaja, nu har jag varit tillräckligt mycket besserwisser för i dag.

 

Heter det inte "Messerschmitt"???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehm med macic så ställer jag intervallen på "1 minuter" o jag blir ändå dissconnectad fast efter typ 5-15 min....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Telia ADSL, kör Mac och brukar lira QW på nätet (ej testat Q3, UT på nätet). Har MacOS 8.6, QW-klient 2.30 och MacIC.

Körde tidigare via Telias inloggningsruta men tankade hem MacIC. Installerade o kan lira. Testa om du kan köra QW. Finns att hämta hem på westlakes hemsida. Du måste ifs ha Q1 installerat oxå.

 

MacDeath var du med på MacMecka?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Det har ingenting med att telia kopplar ner dig att göra. Det måste bero på något annat. De kopplar inte ner uppkopplingen om det går trafig över linan. Jag har varit uppkopplad flera veckor i sträck(har en server online dygnet runt)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

>Det har ingenting med att telia kopplar ner dig att göra. Det måste bero på något annat. De kopplar inte ner uppkopplingen om det går trafig över linan. Jag har varit uppkopplad flera veckor i sträck(har en server online dygnet runt)

 

Har du spelat nätverksspel mot en spelserver?

 

Har själv blivit nerkopplad med ca 20min intervaller då jag lirat spel på nätet mot en spelserver. Och då man lirar går det helt klart trafik på linan. Så har helt klart med Telia att göra. Kan surfa, tanka o dylikt i timtals utan att bli nerkopplad.

 

Finns en liknande debat på Macpressens forum där en kille som pratat med Telia sade något om en bugg hos Telia som gör att linan kopplas ner då man kör mot en spelserver.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...