Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hemnätverk


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej!

Jag har ett problem med mitt nya hemnätverk..

Det är så att jag skulle vilja flytta mina filer från xp till 98.. Jag har ethernet kort på båda och en korsad patchkabel imellan. Jag har konfigurerade först min xp och gjorde en diskett som jag använde på 98 allt fungerade bra, men på xp visas inte 98 och på 98 står det, när man försöker koppla upp sig på nätverket för att få tag på filerna, "Unable to browse the network. det finns inget nätverk tillgänglikt"

På min xp kan man gå in på nätverket men då är det bara xpn som visas och dens delade filer.

Jag har försökt allt med hjälp och support men inget har hjälpt och jag måste verkligen få över filerna...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.easydesksoftware.com/news/news24.htm

 

Viktigast är alltså att få protokollen rätt. Har du brandväggen på i xp måste du stänga av först.

Vissa har också fixat problemet med att använda samma nätverkskort i båda datorerna.

 

Skaffa ett liv! Köp half-life 2 så får du båda halvorna:)

 

Amd 64 3000+ MSI K8T Neo FIS2R 2x512mb DDR400 Club3d 9600xt Maxtor 80gb ATA/133 xp sp2

Uppgradera mera!

Prisvärda: Amd 64 3500+ ABIT AV8 Geforce 6600GT

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Det är troligtsvis något galet på 98 datorn. Prova att ominstallera alla drivrutiner till kortet och alla protokoll. Se till att "klient för Microsoft nätverk" används för inloggning.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Skapa ett lokalt konto på 98:an som heter likadant som det du använder på XP:n, och med samma "Arbetsgrupp".

 

Använd utforskaren på 98:an och "dela ut" den mapp dit du vill kopiera filerna från XP:n och ange vilka rättigheter användaren på XP:n ska ha i den mappen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...