Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

??????


stenbob

Rekommendera Poster

jAG HAR BRÄNT NER PÅ SKIVA OLIKA SPEL, OCH HAR GIVIT BORT SKIVAN MEN DEN FUNKAR INTE , MEN PÅ MIN DATA GÅR DEN VARFÖR?????

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

För den innerhåller olaglig innehåll,kanske :)

 

Tips, Har inte Caps Lock på när du skriver...

...................................

Intel Pentium 4 560 Prescott 3.6GHz Hyperthreading 2048Kb 800MHz Boxed,Socket478

Hightech Excalibur,ATI Radeon X800XT 256Mb DDR3

3 400 GB SATA+2Extern Western&Digital 400gb

Server (Linux Debian) DC++ Hub

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

 

Har du "stängt" skivan?

Jag har för mej att man måste göra det för att du ska kunna läsa den i andra datorer.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Jag är inte så hemma på cd-bränning, men det har någonting att göra med att om lämnar skivan öppen kan du lägga till mer data till den senare. Har du lämnat skivan öppen så kan den läsas på din dator och inte på andras. Det är användbart om du vill lägga över filer du är rädd om, men inte vill "slösa" en ny skiva varje gång. Om du stänger skivan kan inte mer data läggas till och den kan läsas på andra datorer.

Du kan bara lägga till data, inte ta bort någonting så vida det inte är en cd-rw skiva. Kolla i brännarprogrammet om du hittar något med "stäng skivan vid avslut" eller "finalize cd".

 

Rätt mej någon om jag är helt fel ute.

 

[inlägget ändrat 2005-01-13 15:18:33 av Pajan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Försök motstå frestelsen att idiotförklara mig... Men man vet aldig på vilken nivå bekymmret ligger.)

En kompis till mig hade samma problem (Till saken hör att han är fullständigt rudis när det gäller datorer) Han brände ut en skiva med diverse godsaker från sin dator och gav till sin svåger. Givetvis ringer kompisen till mig och undrar vad det är för konstigheter som gör att svågern inte kan köra programmen på sin dator. "Det går ju på min" lät det. "Finalize CD" var i-klickat automatiskt och han hade bränt rätt typ av skiva. Däremot visade det sig (När skivan lades i min CD-rom) att min käre vän hade bränt ner startfilerna. Alltså inte själva programmen utan bara .exe filen som sparkar igång elendet. Givetvis fungerade det dunder på hans egen dator där programmen i fråga var installerade... men det var också allt! Är (förhoppningsvis) inte troligt att detta är bekymmret i detta fall... men vad vet man?

Om man märker något med ett "O", är det omärkt då?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...