Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Loadqm - trögdator


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

 

Hej

En nästan obrukbar dator med "win me" som låste sig och var väldigt seg gjordes vissa försök.

 

När jag skulle rensa datorn från spyware och jag körde ad-aware hittade programmet 130 brister.

Datorn hängde sig när jag skulle lägga dessa i karantän. Jag försökte köra scandisk men det blev stört och stannade efter 10 försök.

Jag försökte med detmesta.

Jag avslutade de flesta aktiviteter under ctrl+alt+del men inget hjälpte.

jag försökte avsluta loadqm med hjälp av ctrl+alt+del och avsluta aktivitet. Då hängde sig datorn.

Efter ed dags trixande startade jag datorn i felsäkert läge (F8)- döpte om filen loadqm till loadqm_old sedan kunde jag köra både ad-aware och scandisk och har nu fått en användbar dator igen.

Kan någon tala om vad det programmet(loadqm) gör eller är det ett elakartat spyware.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej

 

loadqm är ett Microsoftprogram som har med MSM att göra. Tydligen en riktigt bedrövlig historia. Jag har för mig att jag gjorde precis som du har gjort när jag körde Win ME. Plus att jag antagligen bockade av det i Msconfig också. (Om jag inte minns fel så fungerade det att chatta och skicka filer i Msm trots detta).

 

Bläddra ner lite grann på denna sidan, så kan du läsa lite mer om det.

 

http://www.answersthatwork.com/Tasklist_pages/tasklist_l.htm

 

ha de

Amos

 

 

[CITAT]När pengar talar är sanningen stum

Ryskt ordspråk[/CITAT]

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...