Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tar länge att stenga av datorn


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Jag har ett litet problem med mitt windows XP Home. När jag väljer att stenga av datorn så kan jag fortsätta använda datorn i 3-4 minuter fören systemet stengs av. Det är en ny installation för 3 dagar sedan och första gången jag skulle stänga av så tog det länge.

Så jag undrar vad problemet kan va?

Före jag formaterade om så va det normalt.

 

[inlägget ändrat 2004-12-31 20:54:41 av Mara]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

 

Måste bara fråga! Är det en org eller en brännd?

 

Ha det!

Helren

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR

 

Det finns många som anser det vara förmer att hållas för mästare än att vara det

AMD Athlon Barton 2,17Ghz,1024Mb Ram, 120+80Gb,Radeon 9600 256Mb

AMD Athlon 1,8Ghz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ!

 

Har nog ingen större betydelse om det är orginal eller inte. Programmet är ju desamma, det är licensen som inte följer med.

 

Kan vara så att det är en bakgrundsprocess som ligger o segar. Kanske drivrutiner eller något program. Gå in i autostart kontrollen för att kolla vad som startar upp med datorn.

 

Klicka på "Start--> Kör" och skriv där "msconfig". Gå sedan in bakom fliken "Autostart" och bocka av det som kan tänkas vara onödigt. Starta om och se om det hjälper.

 

Gott Nytt År

 

[inlägget ändrat 2004-12-31 22:33:43 av LEGOan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

HejLEGOan

 

Jag tror att du har fel där! Men iof är jag inte riktigt säker! Du brukar ha rätt på det mästa som du svara på! Eller?

 

Men efter egen erfarenhet så kan jag säga att det har betydelse! Men somsagt det kanske beror på HUR man gör detta!

 

INTE för att jag är SÅ mycket för "Sk" inte Org men lite *ler*

 

Men Men! Jag tror att du ska lyssna på föregående talare!

 

OCH FÖR ATT INTE ATT FÖR GLÖMMA! GOTT NYTT ÅR!

 

Men jag tycker inte att firandet i år Pga asien ska vara! LÄGG NER DET!

 

Tänk På Dom Som Är Anhöriga (Som jag) Och alla andra!

 

Och inte att förglömma dom som bor där!

 

Ha det!

Helren

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR

 

Det finns många som anser det vara förmer att hållas för mästare än att vara det

AMD Athlon Barton 2,17Ghz,1024Mb Ram, 120+80Gb,Radeon 9600 256Mb

AMD Athlon 1,8Ghz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ Helren!

 

Självklart KAN det ha betydelse om det är ett orginal eller inte, men just i detta fallet tror jag inte det har det.

 

Har man en image fil av en orginal skiva så ÄR faktiskt programmet desamma. Det är bara LICENSEN du inte får med, allt annat är "orginal" (dvs. om ingen rolig person stoppat in någon överaskning)

 

Men åter till problemet. Testade du mitt förslag? Det med autostart altså?

 

2oo5 | Weee

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jag har kollat i autostart och bockat av ett program som hette savenow. Men det är först när man har haft i gång datorn i flera timmar, från morgon till kväll som det händer.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ!

 

Jag tippar fortfarande på att det är något i bakgrunden som segar ner. Kanske är det något program som inte avlutats ordentligt?

 

Har du scannat datorn med Ad-Aware SE? Om inte, besök deras hemsida eller download.com för att ladda hem det.

 

Bra, Bättre, LEGOan | Your World Your Rulez

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...