Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Grafikkort - PCI express eller ddr2?


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Jag planerar att köpa en ny dator till våren och jag är osäker vilken typ av grafikkort jag ska ha. Har läst lite om Radeon men är betydligt mer för Nvidia Geforce och har testat båda. Jag tänker inte slänga ut pengar hur som helst men vill ha 25g mb grafikkort iaf. Hoppas ni kan hjälpa mig //Zekeo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Om du velar mellan de nya readon och nvidia korten så bör du köpa ett kort i nvidia Geforce 6800 serien. Vad jag har läst och hört så ska dom vara snäppet vassare än readon X800. Om du har pengar köpt ett geforce 6800 GT eller geforce 6800 Ultra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

PCI-express har en betydligt högre hastiget än AGP-porten. Max bandbredd 16 gigabyte p/s.

PCI-expressen är, vilket jag givetvis har läst mig till något som kommer att finnas länge då den ger stora utvecklingsmöjliheter för grafikkortstillverkarna.

DDR2 är i nuläget inte så pass utvecklad att den är nämnvärt snabbare än föregående standard. Men det kommer väl.

Jag föreslår: Amd 64 s939, PCI-express, minst 400w nätagg (kvalitetsmärke), "vanligt" ddr om de inte börjat tillverka ddr2 till athlon, s-ata disk, GF 6800 256, extra chassifläkt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

hehe exakt vad jag tänkt mig verkligen! allt du sa. det enda jag var lite osäker på var ddr2 eller pci express. tack så mycket!

 

Hade bra! //Zekeo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...