Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hårddiskbyte 2


kalhygget

Rekommendera Poster

Har kollat i forumet utan att få svar på min fråga.Kan jag ta en hårddisk med Wi.Me installerad o flytta den till annan dator o sedan installera XP på den .Utan att jag behöver formatera o partionera.Funkar ME när man flyttar över så allt finns kvar hårddisken .

"kepsgubben"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Hejsan

Normalt är det inga problem att flytta en hårddisk från en dator till en annan, har själv en service dator där jag brukar ladda in vad som kan behövas och flyttar sedan disken till en annan.

Vad som kan krångla när du uppdaterar till XP är att vissa tillhörigheter kanske inte är kompatibla med XP, men du får då ett meddelande om detta under installationen. Har man tur finns det uppdaterade drivrutiner att ladda ner från nätet men vissa har inte detta då produkterna är för gamla.

 

MVH

Micke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Information blir alltid kvar på hårddisken. Små problem kan uppstå vid uppgraderingen till xp, vilka redan nämndes.

Efter att på våren ha köpt en ny dator försökte jag använda mig av den gamla datorns hårdskiva. Detta gick dock inte eftersom windows vägrade starta, så jag var tvungen att formatera och installera windows på nytt. Något av startkommandona som windows använt i min gamla dator fungrade tydligen inte i den nya. Dessutom kan det bli problem med drivrutiner om datorerna är mycket olika varann.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...