Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Router = segt internet

Guest idgadmin

Recommended Posts

Guest idgadmin

Hejsan, har köpt en router i julklapp till barnen. På förpackningen står det att det ska vara jättelätt att installera...tre minuter! Men inte det. Jag kommer ut på internet, men det går såååå segt. Vet någon varför?

Vad är det för en router? Trådlös eller kabel? Med en användare på routern så ska den inte (om den är kopplad med kabel) vara långsammare än direkt kopplad ledning

Guest idgadmin

Hej jag har en di604 coh har jagat som en galning efter svar på samma fråga.Har den senaste firmware:306b Kör med bostream 2.5Mbit har ej högre än 0,2-0,4Mbit.Utan rauter har jag full fart....Gäller både tcp o udp

Guest idgadmin

Jag vet att detta inte hjälper dig.

Men jag har en likadan router..

Och min går med full kräm.

Konfigurerat den enligt anvisningar?

Hej

Segt internet brukar ju kunna bero på spyware eller andra sattyg. Kan du ha fått in nåt i datorn, som routern märker av? Vet inte, men en idé är ju att söka i forumet under Säkerhet och göra några extra kontroller.

Guest idgadmin

Routern är en 4-port Cable/DSL Gateway Router (med sladd) och jag har XP, ingen branvägg, ComHem bredband.

WAN-lampan som ska lysa grön, blinkar orange, den lampan ska tydligen visa om det är korrekt anslutet men jag har gjort precis som det står, flera gånger. HJÄLP!

Kör en hastighetstest med tex TPtest, se länk nedan. Gör detta utan router, med router med bara en anslutning, sedan kan du testa att sätta till yttterligare en dator

Har du provat med supporten till Routern, eller sett om tillverkaren har kompletterande manualer på sin hemsida

http://www.tptest.se/

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...