Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hittar inte flyttbart minne


sellosa

Rekommendera Poster

Kör Win XP SP 2 på en IBM Net Vista med 4 st USB 1.1 portar; 2 på framsidan och 2 på baksidan.

Har köpt ett flyttbart minne SANDISK Cruzer Micro 128 MB, men kan ej "komma åt " det, då jag klickar på Den här datorn.

Minnet är optimerat för USB 2.0 men skall vara bakåtkompatiblet mot USB 1 då med lägre hastighet, men det är OK. Minnet skall enl manualen inte behöva någon speciell drivrutin. När jag sätter in minnet i porten på datorn tänds en blå lysdiod på minnet och minnet återfinns på Enhetshanteraren under andra enheter ; dock med ett GULT frågetecken. På infotabben för minnet finns en mängd teknisk info om minnet. Jag har försökt installera drivrutin , men ngn sådan finns ej tillgänglig och skall ju heller inte behövas ! Jag har ASTRA32 installerat och där finns också en mängd info om minnet. Jag har kontaktat SANDISK support, men trots flera mailutbyten inte fått någon rekommendation som hitintills fungerat ! Minnet fungerar utmärkt på en IBM Think Pad och likså på en äldre iMac 323 som kör gamla Mac OS 9.2 !

 

Har provat i alla portarna på datorn med och utan andra USB enheter anslutna utan framgång.

Vad göra ?

 

Lars-Olof

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

hej jag har haft liknande problem. men efter som det då var ett drivrutinsfel, så uppdaterade jag drivrutinen på den aktuella usb enheten i enhetshanteraren,jag antar att du har provat med det?

 

kryssa i att hämta från windows update när han söker efter nya,(funkar bara ibland tyvär) leta annars på snadisk hemsida om det inte finns någe drivrutin ändå?

 

som du säger ska det inte behövas men jag fick ändå uppdatera mina drivrutiner.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...